Onderwater-kit
Onderwater-kit
Wie weet of je deze ergens kan kopen behalve dan bij een webshop? Gisteren heb ik een bak in de schuur geplaatst waar ik me vissen tijdelijk in onderbreng, maar nu zag ik vanmorgen dat hij lek is 
[center]200x60x50 Malawibak[/center]
Re: Onderwater-kit
Die bestaat wel, Wildkamp verkoopt deze kit. Deze is alleen niet geschikt voor gebruik onderwater als er al dieren in zitten meen ik.
Bedankt voor de tip Kevin, maar ik denk dat et nog nodig is.
Ik heb besloten er niks aan te doen, hij lekt heel minimaal, en ze hoeven maar een week erin te zitten, dus af en toe ff een dweil erlangs.
Ik heb besloten er niks aan te doen, hij lekt heel minimaal, en ze hoeven maar een week erin te zitten, dus af en toe ff een dweil erlangs.
Hij kan ineens open scheuren natuurlijk, niet dat ik je bang wil maken maar in theorie is het mogelijk.
Hoi
Bij koi-shops hebben ze speciale kit voor teplakken en dit kan je gebruiken onderwater met vissen erin.
Ik heb een tijdje geleden een nieuwe achterwand geplaatst en kon met de vissen nergens naartoe.
We hebben deze achterwand gekit met water erin en vissen erin.
Dit is prima verlopen.
Groetjes Polleken
Bij koi-shops hebben ze speciale kit voor teplakken en dit kan je gebruiken onderwater met vissen erin.
Ik heb een tijdje geleden een nieuwe achterwand geplaatst en kon met de vissen nergens naartoe.
We hebben deze achterwand gekit met water erin en vissen erin.
Dit is prima verlopen.
Groetjes Polleken
juwel lido 120
corydoras panda, crystal red/black en vuurgarnalen
-
Gast
En er is geen optie om de vissen in een andere aquarium te plaatsen om het aquarium leeg opnieuw te kitten?
@ Kevin; Het is niet het glas wat gescheurt is, het sijpelt door de kitlaag heen.
@de rest; Bedankt voor de tips en het meedenken, ik denk toch dat ik het zo laat. Het is maar voor eventjes.
@de rest; Bedankt voor de tips en het meedenken, ik denk toch dat ik het zo laat. Het is maar voor eventjes.
Bij naderinzien zit het me toch niet lekker.
Dus ben aan het rondbellen gegaan.
Bij een lfs in Eindhoven verkopen ze Aquaseal van het merk Aquamedic, voor 11 euro heb je een kleine tube.
Dit kan je onderwater gebruiken terwijl je vissen gewoon in de bak zitten.
Dus ben aan het rondbellen gegaan.
Bij een lfs in Eindhoven verkopen ze Aquaseal van het merk Aquamedic, voor 11 euro heb je een kleine tube.
Dit kan je onderwater gebruiken terwijl je vissen gewoon in de bak zitten.
-
jari4now
Mocht je toch met vissen erin onderwater proberen te kitten, raad ik je aan elke dag flink te verversen voor 3 dagen.
Ondanks de verhalen kan ik je vertellen dat niet een kit geheel onschadelijk is voor vissen.
bron; Cees den Braven
Ondanks de verhalen kan ik je vertellen dat niet een kit geheel onschadelijk is voor vissen.
bron; Cees den Braven
Ik zou niet weten waaarvan dat moet komen dan, er zitten totaal geen schadelijke stoffen in, het heeft een neutrale geur. Welk merk heeft hij gebruikt?jari4now schreef:Mocht je toch met vissen erin onderwater proberen te kitten, raad ik je aan elke dag flink te verversen voor 3 dagen.
bron; Cees den Braven
Hoi
Ik moest even aan mijn man vragen hij is van de koi's en kit.
Het is EPDM Seal geschikt voor vijverfolie en montagekit.
Verder staat erop dat er geen oplosmiddelen inzitten, waterdicht is, schimmel- en bacteriewerend, krimp-en scheurvrij en vrijwel reukloos.
Het word verhandeld via HEJA BV, Mortel 5, 6121 JT Born
www.nauticproducts.nl
In de koi wereld word het toegepast voor verlijmen van de folie, bodemdrains, doorvoeren in de zijwanden.
Bij mij is er na het gebruik hiervan geen een vis overleden, heb er discus inzitten.
Ik moest even aan mijn man vragen hij is van de koi's en kit.
Het is EPDM Seal geschikt voor vijverfolie en montagekit.
Verder staat erop dat er geen oplosmiddelen inzitten, waterdicht is, schimmel- en bacteriewerend, krimp-en scheurvrij en vrijwel reukloos.
Het word verhandeld via HEJA BV, Mortel 5, 6121 JT Born
www.nauticproducts.nl
In de koi wereld word het toegepast voor verlijmen van de folie, bodemdrains, doorvoeren in de zijwanden.
Bij mij is er na het gebruik hiervan geen een vis overleden, heb er discus inzitten.
juwel lido 120
Ik heb het er net over met mijn man.
Mijn man meent dat als het niet erg lekt dat je ook van buiten kan kitten.
Zijn leidingingen bij de koifilter heeft hij ook gewoon van buiten gekit en dit ging goed.
Dit draait nu al 2 jaar zonder dat het weer is gaan lekken.
Deze kit kost ongeveer €15.95.
Mijn man meent dat als het niet erg lekt dat je ook van buiten kan kitten.
Zijn leidingingen bij de koifilter heeft hij ook gewoon van buiten gekit en dit ging goed.
Dit draait nu al 2 jaar zonder dat het weer is gaan lekken.
Deze kit kost ongeveer €15.95.
juwel lido 120
-
jari4now
Harold schreef:Ik zou niet weten waaarvan dat moet komen dan, er zitten totaal geen schadelijke stoffen in, het heeft een neutrale geur. Welk merk heeft hij gebruikt?jari4now schreef:Mocht je toch met vissen erin onderwater proberen te kitten, raad ik je aan elke dag flink te verversen voor 3 dagen.
bron; Cees den Braven
Hij is een van de grootste kit leveranciers in NL...hij is Den Braven Sealants...(ook wel bekend onder Zwaluw kit)
Het is heel goed toepasbaar onder water en na 3 dagen zal ook geen vis er meer moeite mee hebben.
Maar het kitten met de vis in de bak "kan"schadelijke gevolgen hebben.
Maar wat is er dan specifiek schadelijk aan?? Wat meer details hierover is misschien wel net zo handig.jari4now schreef:Harold schreef:Ik zou niet weten waaarvan dat moet komen dan, er zitten totaal geen schadelijke stoffen in, het heeft een neutrale geur. Welk merk heeft hij gebruikt?jari4now schreef:Mocht je toch met vissen erin onderwater proberen te kitten, raad ik je aan elke dag flink te verversen voor 3 dagen.
bron; Cees den Braven
Hij is een van de grootste kit leveranciers in NL...hij is Den Braven Sealants...(ook wel bekend onder Zwaluw kit)
Het is heel goed toepasbaar onder water en na 3 dagen zal ook geen vis er meer moeite mee hebben.
Maar het kitten met de vis in de bak "kan"schadelijke gevolgen hebben.
Als Hij een van de grootste is kan hij vast vertellen wat er specifiek schadelijk aan is, terwijl er geen schadelijk stoffen in zitten. Als iemand zegt dat iets niet wel of niet zo is, dan graag even wat onderbouwing.
-
jari4now
Als ik hem binnekort weer eens spreek op een beurs zal ik het uitdrukkelijk vragen wat er niet gezond is voor de vissen.
Wat ik voor nu weet is dat het op acetoxy basis is, en dit zal uitdampen om tot uitharding van de kit te komen.
Wat ik voor nu weet is dat het op acetoxy basis is, en dit zal uitdampen om tot uitharding van de kit te komen.