Gistermiddag ben ik naar de dierenwinkel geweest om te kijken voor een setje om de waterwaardes te bepalen. De verkoper zei dat het nu niet zo veel zin meer heeft omdat ik na de dood van 2 visjes de bak helemaal heb leeg gehaald en uitgespoeld. Hij zei dat het beter was geweest als ik dat niet had gedaan omdat het een te grote aanslag voor de visjes kan zijn.
Ik mocht ook een bakje water naa de dierenwinkel brengen, dan wilde hij het gratis bekijken dus dat is wel erg netjes. Misschien is het handig om dat vandaag alsnog maar te doen?
In de bak hangt geen apparatuur.
Dank je voor de site! Kan het kloppen dat ik deze site al eerder had gevonden, maar dat het in het Duits was?! Toen heb ik het namelijk snel opgegeven haha!
Ik vind het lastig om de vragen te beantwoorden omdat de visjes wel meerdere symptomen vertonen, maar niet zo erg dat ik dacht dat ze ziek waren. Zo konden ze soms met z'n allen op de bodem liggen maar dan dacht ik dat ze aan het rusten waren. En soms schoot er ook wel een met gekke bewegingen heel snel door het water.

Ik heb dat nooit gezien als teken dat er iets mis was, ze deden dat namelijk al heel lang, maar niet vaak.
Via de site lijkt het misschien nog het meeste op een vergiftiging denk ik. Ik heb alle plantjes nu los gemaakt en het lijkt wel of vis nu weer wat actiever is maar ik weet niet of dat ook echt zo kan zijn. Hij is nu al een tijdje vrij driftig heen en weer aan het zwemmen, het lijkt wel of hij er uit wil... Misschien voelt hij zich niet happy nu hij alleen is?
Ik zal eens kijken of het lukt om een foto van 'em te maken!