hallo, ik ben bezig om een waterbak in mijn terrarium te bouwen:
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 3&start=90 (pagina 7)
hierin komt een instroom een uitstroom en een pompje welke onderwater zit.
De instroom en uitstroom zitten allebei op een aparte pomp en hiermee kan ik dus water eruit pompen en erin, zonder het terrarium in te hoeven.
Het onderwaterpompje zal continu draaien om het water in beweging te houden zodat het verser blijft.
Nu willen slangen nog wel eens ontlasten in het water, en ik wil voorkomen dat dit in de pompjes terecht komt.
Nu ben ik van plan om een soort bakje te maken waar ik de pomp + slanguiteinden van de in- en uitstroom in doe, en dat bakje op een bepaalde manier zo te maken dat het water er dus wel in en uit kan, maar dat er geen troep in kan komen.
Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen?
dompelpomp afschermen van vuil
Re: dompelpomp afschermen van vuil
Ik heb al een ideetje uitgewerkt.
Men neme een ijsbak (moet er nog wel een leeg eten
) Hierin past precies het dompelpompje. De uitstroom van het dompelpompje kan dan door het dekseltje naar buiten.
De aanzuigslang van de pomp die het water uit de bak moet pompen (de dikke slang) laat ik ook uitkomen in het bakje. Dan doe ik een stukje gaas in het bakje ruim om het dompelpompje en de slang heen. Dan tussen dit gaas en de rest van het bakje leg ik filterwatten. Daar waar de filterwatten aan de zijkant van het ijscobakje raken boor ik gaten in het ijscobakje, en dan heb ik een primitief filtertje, waar ik heel makkelijk die watten kan vervangen mocht t vol zitten.

Men neme een ijsbak (moet er nog wel een leeg eten
De aanzuigslang van de pomp die het water uit de bak moet pompen (de dikke slang) laat ik ook uitkomen in het bakje. Dan doe ik een stukje gaas in het bakje ruim om het dompelpompje en de slang heen. Dan tussen dit gaas en de rest van het bakje leg ik filterwatten. Daar waar de filterwatten aan de zijkant van het ijscobakje raken boor ik gaten in het ijscobakje, en dan heb ik een primitief filtertje, waar ik heel makkelijk die watten kan vervangen mocht t vol zitten.