bioloog

Plaats reactie

Onderwerp auteur
mazurates
0-200
0-200

bioloog

Bericht door mazurates »

hallo mensen ik heb dus onlangs een aquarium 2dehands gekocht
van 1.70m en ik wil deze terug proper maken en opkuisen maar ik heb een
vraagje het is een aquarium met een filter vanbinnen met 4 kamers 2 kleine
2 grote maar de vraag is nu de grote kamers met wat vul ik dit het beste op
van (sponzen, watten, bolletjes, staafjes, enz) met wat begin ik kan er iemand
een voorbeeld maken met paint ofzo iets en dan ook de (goot) een soort
biologische filter zei de man waar het water gewoon naar beneden druppelt
met lavasteentjes in rode bolletjes gewoon nieuwe halen? deze zien er maar oud en vies uit
dat was het ongeveer bedankt voor de hulp

groetjes
Monoblock 1.70M

Juwel rekord 60l

Unknown 1.20M

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: bioloog

Bericht door Kevin »

Vies wil niet zeggen niet meer goed, het kan heel goed dat het spul vol met nuttige bacterien zit, mits niet te lang droog gestaan natuurlijk.
Wat je als vervanger kan gebruiken kan ook zoveel zijn, het één filtert beter het ander zorgt voor veel hechtingsvlakken voor bacterien, ligt er dus een beetje aan waar je met de bak naar toe wil. Je zal er in ieder geval een iets in moeten hebben wat goed filtert bijv. blauwe filterspons/mat en iets waarop/in bacterien zich kunnen nestelen bijv keramiek pijpjes/ lavasteen of bolletjes.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
mazurates
0-200
0-200

Bericht door mazurates »

hallo ja ik denk dat het allemaal toch al een redelijke tijd droog staat (heeft gestaan)
dus ik wil gewoon de bak opkuisen wassen enzo en alles vervangen zoals een goot boven de bak
waar het water door druppelt in de bak hier zitten rode bolletjes in lavasteentjes deze ziet er erg uit
dit is echt vies zwart en vuil erop ziet er niet proper uit dus ga deze ook vervangen
want alles in de bak is opgedroogd en vies dus ik gewoon volledig de bak opkuisen
en terug proper maken de filter opvullen met de nodige sponzen en watten en pijpjes enzo
de bak mooi laten indraaien ik kan er ook water bijdoen van mijn jewel60? om het water sneller
levendig te maken? en ik had ook iets gehoord van eens een goed draaiend aquarium
eens de spons uitknepen boven de bioloog?

groetjes
Monoblock 1.70M

Juwel rekord 60l

Unknown 1.20M

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Dan is het beter inderdaad om met een verse vulling te beginnen. Ik zou proberen net als juwel doet enkele verschillende filtermaterialen te gebruiken, dus bijv. witte watten, fijne spons grove spons en kermamiek pijpjes. Dan heb je van alles wat een redelijk vaak gebruikte vulling.
mazurates schreef:en ik had ook iets gehoord van eens een goed draaiend aquarium
eens de spons uitknepen boven de bioloog?
Klopt ja, daar zitten natuurlijk heel wat nuttige bacterien in, als je die een keer flink uitwringt boven je nieuwe filter inhoud dan heb je eigenlijk je eigen bacterie preparaat toegevoegd.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand