Achterwand amazone
-
Malawinees
Onderwerp auteur
- 0-200

Achterwand amazone
Na eerst al een achterwand voor mijn malawibak gemaakt te hebben ,heb ik er nu een gemaakt voor mijn zuid-amerikaanse cichlidenbak van 150cm.
Deze heb ik gemaakt op de meest gebruikte manier, namelijk tempex (gedeeltelijk pur) met daarover 3 lagen tegellijm. Voor de afwerking heb ik betonverf op acryl basis gebruikt, en om het geheel te beschermen 2 componenten epoxy.
Ik ben begonnen met een basis van 3 cm dik tempex daarop heb ik de in vormen gesneden rotsen en kienhout stukken geplakt. In de 2 grote stukken kienhout heb ik de aansluitingen van m'n 2 externe filters verborgen, door gebruik te maken van een stuk pvc pijp (75 en 50mm diameter) en daarover een basis van tempex te plakken. Onderaan de pvc pijp heb ik een afsluitdop geplaatst met daarin gaten geboord. Hierin komt mijn aanzuigbuis te hangen en tevens het verwarmingselement. De uitstroom pijpjes heb ik naast deze buis verwerkt. Hieronder de resultaten (voor de epoxy).
[album]1828[/album]
[album]1829[/album]
[album]1830[/album]
[album]1831[/album]
[album]1832[/album]
Deze heb ik gemaakt op de meest gebruikte manier, namelijk tempex (gedeeltelijk pur) met daarover 3 lagen tegellijm. Voor de afwerking heb ik betonverf op acryl basis gebruikt, en om het geheel te beschermen 2 componenten epoxy.
Ik ben begonnen met een basis van 3 cm dik tempex daarop heb ik de in vormen gesneden rotsen en kienhout stukken geplakt. In de 2 grote stukken kienhout heb ik de aansluitingen van m'n 2 externe filters verborgen, door gebruik te maken van een stuk pvc pijp (75 en 50mm diameter) en daarover een basis van tempex te plakken. Onderaan de pvc pijp heb ik een afsluitdop geplaatst met daarin gaten geboord. Hierin komt mijn aanzuigbuis te hangen en tevens het verwarmingselement. De uitstroom pijpjes heb ik naast deze buis verwerkt. Hieronder de resultaten (voor de epoxy).
[album]1828[/album]
[album]1829[/album]
[album]1830[/album]
[album]1831[/album]
[album]1832[/album]
Laatst gewijzigd door Malawinees op 14 apr 2014 08:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Afbeeldingen zichtbaar gemaakt
Reden: Afbeeldingen zichtbaar gemaakt
Re: Achterwand amazone
Dat ziet er goed uit hoor, lekker natuurlijk ook met die stronken.
Ik ben zo vrij geweest je bericht te wijzigen, de afbeeldingen waren niet goed zichtbaar. De link/bbcode die je het beste kan gebruiken is de bovenste, de "afbeelding bbcode"
Zoals deze bijvoorbeeld:
Die toont dan
[album]1832[/album]
Je kan ook de "Afbeeldings url" tussen de Img tag plaatsten
Dat toont dan:

Ik ben zo vrij geweest je bericht te wijzigen, de afbeeldingen waren niet goed zichtbaar. De link/bbcode die je het beste kan gebruiken is de bovenste, de "afbeelding bbcode"
Zoals deze bijvoorbeeld:
Code: Selecteer alles
[album]1832[/album][album]1832[/album]
Je kan ook de "Afbeeldings url" tussen de Img tag plaatsten
Code: Selecteer alles
[img]http://www.aquafora.nl/gallery/image.php?album_id=283&image_id=1832[/img]Re: Achterwand amazone
ja, dat is een hele mooie wand geworden zo. Ik ben benieuwd hoe het er onder water uit ziet.
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
wow dat zit er schiterend uit!
dat gaat er straks geweldig uitzien in je bak
dat gaat er straks geweldig uitzien in je bak
groetjes Mar
mijn gras is groen genoeg!
mijn gras is groen genoeg!
Heel netjes, mijn bak maat is 150x62x51 met discussen.........
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Zodan die ziet er gaaf uit !! top gedaan jammer dat je daar geen foto album van heb gemaakt hadden we veel van kunnen leren 
Ik ga je topic volgen succes ben er benieuwd hoe je bak er zal gaan uitzien.
Ik ga je topic volgen succes ben er benieuwd hoe je bak er zal gaan uitzien.
-
Malawinees
Onderwerp auteur
- 0-200

Bedankt voor de reacties (en het aanpassen Kevin). Op dit moment is de epoxy aan het uitharden en ziet het er nogal glimmend uit. Zal 'm vandaag in de bak kitten en dinsdag (1 week uitgehard)kan er water in de bak, dan zal de glans weg zijn. Even 2 dagen spoelen en daarna kan er (oud)water in de bak. Maak van de week een update.
voor de epoxy moet je wel even wat langer wachten dan 2 dagen, anders heb je de kans dat het wit uitslaat en dat zou zonde zijn.
aquarium 60x20x30
7 st. neon,7 st Barbus titteya, 5 corydoras habrosus,
2 crtjes, 1x Gastromyzon punculatus 3x Carnegiella strigata strigata.
-
Malawinees
Onderwerp auteur
- 0-200

A.s.dinsdag is het een week geleden dat ik de laatste(2e) epoxy laag heb aangebracht, dus dan vul ik de bak pas.Gerard schreef:voor de epoxy moet je wel even wat langer wachten dan 2 dagen, anders heb je de kans dat het wit uitslaat en dat zou zonde zijn.
ah zo, ik schrok al. dan is er weinig kans meer op een witte uitslag. benieuwd naar de rest van de indeling.
aquarium 60x20x30
-
Malawinees
Onderwerp auteur
- 0-200

De stenen zijn hetzelfde als de achterwand voor de rest komen er nog wat kienhout stukken in. Vandaag de wand vast gekit en de lichtkap aan de binnenzijde even schoongemaakt en van een likje verf voorzien. Dinsdag ga ik de bak vullen dan zie voor her eerst de achterwand onder waterGerard schreef:ah zo, ik schrok al. dan is er weinig kans meer op een witte uitslag. benieuwd naar de rest van de indeling.
het is wel rozenburg zh he
er is er ook nog 1 in noordholland. spannend en nog maar 2 nachtjes slapen 
aquarium 60x20x30
-
Malawinees
Onderwerp auteur
- 0-200

Ja zuid holland, ik weet wel waar ik geboren ben (al woon ik er al 30 jaar niet meer). 
oke, nou je mist er niks aan hoor, de avr staat nog net zo hard te blazen
maar ik woon er lekker
aquarium 60x20x30
That would be vandaag...Malawinees schreef:A.s.dinsdag is het een week geleden dat ik de laatste(2e) epoxy laag heb aangebracht, dus dan vul ik de bak pas.Gerard schreef:voor de epoxy moet je wel even wat langer wachten dan 2 dagen, anders heb je de kans dat het wit uitslaat en dat zou zonde zijn.
Klaar om info te spuiten en absorberen!