wie wil mijn zieke discus gratis overnemen?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
marloes
0-200
0-200

wie wil mijn zieke discus gratis overnemen?

Bericht door marloes »

hallo allemaal wie kan deze discus helpen?
helaas is het overnemen van een discus bak niet goed afgelopen.
ik heb de bak in augustus 2009 overgenomen.
er woonden toen 5 discussen in.
3 van de 5 discussen zijn erg ondanks alle medicatie en vertroeteling erg snel doodgegaan. :cry: :cry: :cry:
op dit noment gaat nummer 4 dood en blijft nummer 5 in zeer slechte conditie over.
omdat ik denk dat deze discus waarschijnlijk wel kan overleven met de juiste zorg en medicatie, bied ik die aan.
ik heb er dan nog 1 over en omdat het schooldieren zijn en ik voorlopig geen nieuwe discussen zal aanschaffen zou het goed zijn voor de vis een ander huisje te vinden.
op dit moment heeft de discus last van schimmels, flagaten en waarschijnlijk kieuw wormen.

wie gaat de uitdaging aan om deze mooie blauwrode discus een nieuw huisje te geven?

de discus kan alleen gehaald worden en deze word niet opgestuurd met de post.
ik woon in amstelveen
bij intresse kun je mij pb en
vriendelijke goreten marloes

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: wie wil mijn zieke discus gratis overnemen?

Bericht door Kees »

Zelf geen interesse, maar misschien kan Jarinow hem nog redden.
Zelf hem een PB sturen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

jari4now

Bericht door jari4now »

Met heel veel plezier zou ik deze vis van zijn ondergang willen redden.
Helaas heb ik nu door omstandigeheden geen mogelijkheden om hem op te vangen, geen quarantainebak en tijdelijk niet de ruimte.
Als de vis nog leeft wil ik wel vragen of een bevriende kweker hem tijdelijk voor me kwijt kan en hem op wil lappen.
Ik zal deze avond even een "visje"uitzetten bij hem, en kom er dus nog op terug.

Overigens ben ik wel benieuwd hoelang de vis al last heeft van deze ziektes en wat er al aan is gedaan.
Heeft hij ook al gaatjes in zijn kop????

Onderwerp auteur
marloes
0-200
0-200

Bericht door marloes »

hoi jari4now.
ik vind het prima als je bevriende kweker de vis voor je wilt opvangen.
nummer 4 is gisteren dood gegaan en deze nummer 5 [de sterkste van alle maal] blijft nu alleen over.
ik weet werkelijk niet meer wat ik er nog aan kan doen, en al blijft de vis mischien leven, alleen is niet goed voor de vis als school vis zijnde.
ik heb net de bak een kuur fmc gegeven volgens voor schrift, in de hoop er toch nog iets aan te kunnen doen, maar het lijkt geen enkel effect te hebben.
verder heeft de vis het afgelopen half jaar gehad;- 3 keer een fmc kuur, -binox kuur,-octozin kuur, -esha 2000 kuur en nog een keer een -kuur tegen wormen en flagaten , dat was een pil die je moest oplossen en dan door het voer doen.

de huidige vis heeft 2 gaten in zijn kop. die gaten zitten er al in sinds ik de bak met vissen in augustus vorig jaar overnam.
deze vis is de sterktse en domminanste uit de groep.
ik denk echt dat deze vis nog een kans maakt met de juiste verzorging en hoop echt dat die nog een kans van je krijgt.
ik zit momenteel met mijn handen in mijn haar en vind het echt dood zonde van en voor de vis.

laat mij aub weten of je de vis een plek wilt/kunt geven.
en anders mischien wat advies wat ik nog voor de vis zou kunnen doen en kan je hem komen halen als je weer plek hebt.
want ook al knapt de vis weer op, dan moet die toch een ander huisje zien te vinden, want zo alleen is niets voor de vis en kwijt die mischien van eenzaamheid weg.
ik hoor het graag van je
groetjes marloes

jari4now

Bericht door jari4now »

Beste Marloes,

Ik schrik wel een beetje van de hoeveelheid kuren die de vis heeft ondergaan, dit zorgt voor resistentie voor eventuele volgende keer dat de vis écht een kuur nodig heeft.
Ik heb overleg gehad met de kweker en we hebben er lang over gesproken, maar hoe erg het ook klinkt, het gaat niet écht goed komen met de overgebleven discus.
De meest humane oplossing is de vis laten inslapen door hem in een bak met water en kruidnagelolie te zetten, dit zal op een visvriendelijke manier het leven van de vis beeïndigen.
Het risico dat ik of de kweker een bacteriële ziekte oplopen( de vissen dan hoor) is te groot.
Hoe graag ik als liefhebber ook had geholpen zie ik er toch vanaf.

Ik wens je veel sterkte met het nemen van een juiste beslissing.

Onderwerp auteur
marloes
0-200
0-200

Bericht door marloes »

oke jammer maar ik heb er wel begrip voor.
het is ook niet de bedoeling dat de boel bij jou besmet word, en wie weet wat voor kuren de vissen hebben ondergaan bij de vorige eigenaar.
mischien is resistentie wel de reden dat de vissen zo slecht reageren op de kuren.
met deze discus wacht ik het nog even af.
ondanks de schimmels maakt die niet een zieke een eet nog gewoon.
maar in iedergeval bedankt voor het overwegen of je de vis wilt overnemen.
vriendelijke groeten marloes