Vijver gezocht voor 2 goudvissen

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
Syl Noord-Holland
0-200
0-200

Vijver gezocht voor 2 goudvissen

Bericht door Syl »

Hoi Allen,

Ik weet niet waar ik dit mag plaatsen dus dan maar even hier.

2 lieve goudvissen die ik liet opgroeien in mijn aquarium van 90ltr met veel liefde en zorg om ze daarna naar de vijver te plaatsen bij mijn tante. Dit zou nu deze zomer gaan gebeuren. Helaas is de planning veranderd doordat mijn tante onlangs veel te vroeg is overleden.

Het zijn twee goudvissen die Plukkie en Vlekkie ( +/- 8cm) heten en ze nu denk 2 jaar oud. Plukkie is een lompe kerel die houdt van slopen en als een moker soms door de bak heen scheurt (niet adhd manier) en vlekkie is een lieve dame die rustig door de bak tuft als een dieseltje. Ze leven in een volledig zelfonderhoudende bak (nooit verversing alleen aanvullen). We hebben samen al vele problemen weten te doorstaan met algenplagen en slechte waardes in de bak. Het heeft even geduurt voordat de harmonie gevonden werd. Maar het is gelukt. Zoveel geleerd en zoveel plezier van gehad, maar het is tijd dat ze meer ruimte krijgen om verder te groeien dus wie o wie wilt mijn zeer geliefde oranje pareltjes een nieuw onderkomen geven met dezelfde passie om goed voor ze te zorgen.

(Vraag vooral als je er meer over wilt weten over deze manier van vissen houden. Zelfs met goudvissen is het ook echt mogelijk om een bak in balans te krijgen zonder die eeuwige verversingen. Kost geduld, creativiteit en soms wat tijdelijke extra bewoners zoals mossels en kikkervisjes 🫣).