Beste allemaal,
Zoals de topictitel al luidt, ik wil graag mijn pH waarde omlaag schroeven naar 6,5 met behoud van kH 5. Hoe doe ik dit en waarmee doe ik dit? Ik heb momenteeel een pH waarde van 7 en kH dus 5. kH mag trouwens wel iets hoger uitkomen, dat is geen probleem denk ik.
Ik wil namelijk graag wat jonge discusvisjes halen, heb er vrij veel over gelezen, maar kon ff niet snel vinden hoe ik dit kan doen. Filteren over turf lees ik veel, maar dan is de vraag, hoeveel turf? Of is dat een spons of iets dergelijks die je zo in je filterbak doet? En als ik nou eerst kH+ doe en daarna pH-? Zou dat ook werken? pH- zorgt namelijk ook dat de kH daalt, en lijkt me niet handig als ik die direct doe, anders heb ik heel instabiele pH waardes straks..
Graag jullie hulp!
pH verlagen naar 6,5 met behoud van kH 5, hoe?
pH verlagen naar 6,5 met behoud van kH 5, hoe?
Juwel Trigon 350 (overgestapt naar cichlides)
-
witte
- 200-400

Re: pH verlagen naar 6,5 met behoud van kH 5, hoe?
Hoi Barryman ik had turf in een linnenzakje? denk dat het linnen is maar in iedergeval van stof dat heb ik bij de aquarium zaak meegekregen en dat gevuld in het filtergedaan net onder de watten zodat de turf in het zakje blijft en het water er wel doorheen stroomt,maar nu heb ik dat niet meer omdat de turf toch niet zo lang werkbaar blijft.
Ik heb rond nieuwjaar nieuwe jonge discussen gehaald en heb sinds een paar dagen eitjes!!
Het is wel verstandig dat je je waterwaardes meet maar ik heb zelf de ervaring dat als je een paar keer per week waterververst het altijd goed gaat.
Ik heb rond nieuwjaar nieuwe jonge discussen gehaald en heb sinds een paar dagen eitjes!!
Het is wel verstandig dat je je waterwaardes meet maar ik heb zelf de ervaring dat als je een paar keer per week waterververst het altijd goed gaat.
Turf is een mooie geleidelijke manier om je PH naar beneden te halen.
De chemische middelen zou ik in ieder geval links laten liggen.
Maar staar je niet blind op een PH lager dan 7, als je weet waar je de discusvissen wilt gaan halen, vraag dan naar de waardes van het water waar ze daar in zitten.
De chemische middelen zou ik in ieder geval links laten liggen.
Maar staar je niet blind op een PH lager dan 7, als je weet waar je de discusvissen wilt gaan halen, vraag dan naar de waardes van het water waar ze daar in zitten.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Dus als jonge discusvissen op een pH waarde van 7 zitten, dan kan ik ze ook wel houden blijkbaar? Ik zal eens even navragen welke pH waarden ze daar hebben. Ik weet wel waar ik het ga halen idd.
Witte, hoe oud waren jouw discussen dan? En met hoe oud gaan ze al eitjes leggen? Wel leuk zeg, dat je dat nu al meemaakt
Witte, hoe oud waren jouw discussen dan? En met hoe oud gaan ze al eitjes leggen? Wel leuk zeg, dat je dat nu al meemaakt
Juwel Trigon 350 (overgestapt naar cichlides)