Visbestand juwel vision 260

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Yanis
0-200
0-200

Visbestand juwel vision 260

Bericht door Yanis »

Ik heb dus een juwel vision 260 gekocht hij is nog niet aan het indraaien want ik ben nu op vakantie maar ik ben over 1 week weer thuis want ik was in Azië 4 weken maar, ik heb al wel een leuk visbestand in mijn hoofd namelijk een bichir en een vlindervis en een koppel kersenbuik chiciliden en 1 of meer stekel alen maar daarvan wel de klijnste soort maar de senegalus bichir die in de winkel is bij mij in de buurt is die is nogal erg klijn dus meschien kan ik een ander aquarium van 80of100 cm opstarten en dan als hij groot genoeg is dan in de grotere aquarium te doen maar ik kan dan er ook een kopen die al wel wat groter is van ongeveer 15cm , dus mijn vraag is zou ik dit visbestand houden of veranderen en ik wil eigenlijk graag best een vis erin die best een blikvanger is zoals een meerval maar dan wel de kleinere soorten en roof vissen vind ik ook eeg leuk ,

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Visbestand juwel vision 260

Bericht door amber98 »

Ik heb je in je vorige onderwerp al gewaarschuwd dat de bak te klein is voor een bichir. Ik heb je daar ook uitgelegd dat er pas een vlindervis bij kan zodra de bichir volwassen is, aangezien ze als jonge dieren teveel bij de oppervlakte zitten waardoor de vlindervis zichzelf dood gaat springen. Ik heb je ook verteld dat bichirs graag in groepen worden gehouden.

Kersenbuikcichliden gaan dit soort roofvissen niet overleven.. je kan er een klein blijvend l-nummer in zetten. Zoals ancistrus.