Hallo allen,
hier is een noodkreet;
sinds gisteren is mijn 1.65 gaan druppelen!!!
leeggepompt en snel discus ea overgebracht naar mijn werk.
Hopelijk redden ze het.
Maar nu..... Na grondig onderzoek blijkt het lek voor te zitten in de kitrand tussen bodem en voorruit.
Het is een zwarte kitrand (waarom weet ik niet)
Kan ik er nu gewoon een dikke laag siliconen (aquarium) kit over smeren en klaar, of moet eerst de oude rand eraf?
Wat is nu het beste om te doen?
groeten van Mandy
aquarium lek op de kitrand
-
mandyrademaker
Onderwerp auteur - 0-200

Re: aquarium lek op de kitrand
is het een groot gat Mandy? het zou moeten kunnen als het niet te groot is dat je de kit die niet tussen de ruiten zit maar erop ligt om af te smeren wat weghaald en dan inderdaad een laag er over heen zetten. Moet je wel goed opletten dat je goed ontvet en dat de nieuwe kit voldoende op het glas zit om hechting te krijgen.
Nieuwe kit op oude kit hecht niet, dus die rand moet zo klein mogelijk zijn maar alle kit tussen de ruiten weghalen zou ik niet aan beginnen tenzij je de hele ruit eruit wil halen.
Nieuwe kit op oude kit hecht niet, dus die rand moet zo klein mogelijk zijn maar alle kit tussen de ruiten weghalen zou ik niet aan beginnen tenzij je de hele ruit eruit wil halen.
-
mandyrademaker
Onderwerp auteur - 0-200

Re: aquarium lek op de kitrand
Dank je Kevin voor je snelle reactie maar ik heb besloten de bak naar een erkende reperateur te brengen in IJmuiden. Daar krijg ik ook garantie, en hij loopt de hele bak na.
De drie Discus hebben het overleefd gelukkig en zijn erg happy in hun ouwe bruinwater bak. Gelukkig had ik 'm net in orde voor het nieuwe schooljaar en zou ik mogen (zaterdag) wat leuke visjes gaan kopen maar dat hoeft nu even niet!
bedankt weer, groeten van Mandy
De drie Discus hebben het overleefd gelukkig en zijn erg happy in hun ouwe bruinwater bak. Gelukkig had ik 'm net in orde voor het nieuwe schooljaar en zou ik mogen (zaterdag) wat leuke visjes gaan kopen maar dat hoeft nu even niet!
bedankt weer, groeten van Mandy