Waterwaardes van net opgestart aquarium

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Shaun81
0-200
0-200

Waterwaardes van net opgestart aquarium

Bericht door Shaun81 »

Ik heb nu een bak draaien van 160 liter zonder vissen of planten erin, staat nu bijna 8 dagen te filteren gezien ik een eigen achterwand heb gemaakt. Ook de zandbodem ligt er al in. Verder heb ik iedere dag 50% water ververst en filterwatten dagelijks vervangen om zo alle schadelijke stoffen zo snel mogelijk eruit te krijgen.

Heb mijn waterwaardes getest en daar kwam dit uit:

GH = 11 DGH
KH = 6 KHG
PH = 8
NO2 = 0

Zijn dit goede waardes voor garnalen, glasmeervallen, blauwe tetra's en guppen?
Planten moet er nog bij komen en easystart bacterieen komen er nog bij en ook nog een liter of wat water uit mijn draaiende aquarium waar ze nu tijdelijk inzitten.

Moet ik ergens opletten? Kan ik nog een piek verwachten van een bepaalde stof?

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: Waterwaardes van net opgestart aquarium

Bericht door Kevin »

Met garnalen uitzetten zou ik zeker wachten totdat het aquarium 2 maanden stabiel draait. Een piek ja dat zou kunnen, meestal is dat alleen een nitriet piek. De rest is een kwestie van je water verversen als het te gek wordt met no3. De ph zou lager mogen voor de vissen die jij opnoemt, het zou kunnen dat die vanzelf nog wat gaat dalen door bv kienhout in je bak.

8 dagen is wel genoeg om te spoelen hoor, leeg halen en inrichten maar. Bacterien toevoegen is een goed plan, des te sneller is de boel op peil en kan je de eerste vissen gaan uitzetten. Ik zou dan kiezen voor de guppen, kunnen die de bak vast gaan laten indraaien.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand