Hallo ik heb een vraag, ik had hem al geplaats bij waterwaardes maar geen reactie op gekomen.
Zijn er mensen die discusvissen houden zonder bruissteentje in het aquarium?
Als ik mijn luchtpompje uitzet liggen binnen een aantal uur mijn vissen op de grond en alle slakken zitten boven aan.
Ik ververs iedere week het water.
De bak zit vol met planten.
Er staan 2 buitenfilters op te draaien.
Zolang ik het luchtpompje aan laat heb ik gelukkig geen problemen.
Groetjes Hans
bruissteentje bij discusvissen
Re: bruissteentje bij discusvissen
Ik kan mijn bak laten draaien zonder bruissteen (heb ik ook een tijdje gedaan), maar ik merk wel dat de vissen zich 'gezonder' gedragen als ik het gewoon aan laat staan.
275x65x60
-
Maarten
Ik heb bruissteentjes niet in mijn aqua maar in mijn bioloog.
Dit helpt naar wat ik merk voldoende.
In mijn kweekbak boven heb ik geen luchtpompje. Maar daar staat een kleine interne filter het wateroppervlak behoorlijk te roeren.
Dit helpt naar wat ik merk voldoende.
In mijn kweekbak boven heb ik geen luchtpompje. Maar daar staat een kleine interne filter het wateroppervlak behoorlijk te roeren.
Ik heb geen bioloog, maar ik heb mijn vulkaantje met bruisteen.
Eerlijk gezegd krijg ik de indruk dat iedereen het in bak prettiger vind als die aanstaat.
Ergo...
Eerlijk gezegd krijg ik de indruk dat iedereen het in bak prettiger vind als die aanstaat.
Ergo...
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Vermits bij discussen de watertemperatuur vrij hoog is, zal er ook minder zuurstof in het water zijn (zoals blijkt uit bv http://www.lenntech.com/zuurstof_oplosbaarheid.htm
Ik vermoed dat het daarom goed is een bruissteentje te plaatsen in zo'n warme bak.
Ik vermoed dat het daarom goed is een bruissteentje te plaatsen in zo'n warme bak.
Groetjes, Jean-Paul