Ik heb hier een Velda Floral Co2 fles staan maar heb geen idee wat ik ermee moet doen. Ben een beetje aan het prutsen, heb geen handleiding en geen origineel slangetje, heb em inelkaar geklust en het klokje erin gehangen. Spuiten = co2 gaat erin. Stop met spuiten = co2 meteen weer weg. Doe ik iets fout of gaat het goed zo??
Edit: even een foto erbij.
Laatst gewijzigd door marlieke op 06 jan 2009 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ken het niet, misschien kan je ze mailen?
Lijkt me in ieder geval niet goed als het erin spuit, ik weet niet beter dat geleidelijk moet gaan, met de vuist regel van 10 belletjes per minuut op 100 liter water.
het is inderdaad het simpelste systeem (bijna dan).
de stolp dient als diffuser, deze wordt in het water gehangen als je de fles indrukt vult de slang en stolp zich met co2 . het water neemt langzaam de co2 op. waar de planten weer zijn voordeel mee doet met het fotosynthese proces.
maar het zal niet echt werken zo op die manier.vrij onbetrouwbaar en weinig van nut.want het oppervlak van de diffuser is niet afgestemd op de inhoudt van het aquarium,waardoor men een verkeerde afgifte van co2 krijgt (te weinig of teveel)
als je alsnog co2 wilt toevoegen kan dat vrij simpel hoor met huis tuin keuken middelen en voor 5 euro ben je klaar met de bio co2.en 1 dosering werkt ongeveer 3 weken.en je hebt er bijna geen omkijken naar.en de planten groeien als kool.mits er natuurlijk wel voeding bij wordt gegeven in de form van easy life ofzo.
als je wilt kan ik je precies uitleggen hoe dat moet.