tips voor het maken van een vijvertje

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Campion
200-400
200-400

tips voor het maken van een vijvertje

Bericht door Campion »

ik ben bezig met mijn terrarium (zie topic in het terrarium gedeelte) waarin ik een soort van waterval met vijvertje wil maken. De situatie is nu zo:

Afbeelding

Rechtsboven in de foto zie je de uitstroom.
Linksonder zie je een bak waarin de afvoer zit.

Nu wil ik van piepschuim een soort waterval maken, en die in de linkerbovenhoek plaatsen.
Aan de rechterkant zie je een opstaand randje, tot dat gedeelte wil ik het water hebben.

Hoe maak ik alles nu goed waterdicht? Probleem is de uitstroom, die moet goed afgedicht worden.

De afvoer is ook een probleem, want als ik vijverfolie ofzo neem, zal ik daar een gat in moeten maken voor de afvoer, dus hoe doe ik dit?

Bij de afvoer wil ik een buisje nemen die op de afvoer "staat" zodat hij nooit helemaal leeg kan lopen, en niet al het vuil van de bodem in de pomp komt. Hoe kan ik dit het beste maken?

Alvast bedankt voor de hulp!

Onderwerp auteur
Campion
200-400
200-400

Bericht door Campion »

zou ik met dat glasweefsel en epoxy van mr. boat wat kunnen maken?

Rosa
0-200
0-200

Bericht door Rosa »

denk het wel

witte
200-400
200-400

Bericht door witte »

gewoon een bakje lijmen van glas en bij de afvoer een gat erdoorheen boren of laten boren.

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: tips voor het maken van een vijvertje

Bericht door Kevin »

Dat kan ook nog ja, of die vloeibare vijverfolie die Rob en Rosa gebruikt hebben bij de bouw van hun huidige bak.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Campion
200-400
200-400

Re:

Bericht door Campion »

witte schreef:gewoon een bakje lijmen van glas en bij de afvoer een gat erdoorheen boren of laten boren.
Ik moet het wel in de bestaande situatie kunnen passen dus een bakje van glas lijmen word een beetje lastig ;)
kevin schreef:Dat kan ook nog ja, of die vloeibare vijverfolie die Rob en Rosa gebruikt hebben bij de bouw van hun huidige bak.
tell me more!

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

Vloeibare vijver folie

Ik zal het nooit meer gebruiken, niet voor houten aquria iig. Te duur.

Rico
400-600
400-600

Re: tips voor het maken van een vijvertje

Bericht door Rico »

Als dat bakje nu nog van hout is zou je een wand-doorvoer kunnen nemen (eentje met van die rubber ringen) en deze in je bodem plaatsen. Daarna alles met epoxy en glasweefsel alles goed waterdicht maken. Maar doe dit wel heel erg netjes en secuur!!! Ik heb dit ook al eens gedaan. Echter had ik de pech dat de schroefdraad van de doorvoer lek was. Dus een flinke klodder kit er bij gebruiken kan geen kwaad.

Ik heb het nu helemaal gehad met die doorvoeren en hout. Ik zou dus ook voor de optie van Witte gaan en het geheel van glas maken. dit kun je tenminste goed afdichten met kit en dan ben je zeker dat nooit meer gaat lekken.
gr, Rico