easy balance??
-
witte
Onderwerp auteur - 200-400

easy balance??
hoi gebruikt hier iemand easy balance van tetra,het is een waterverbeteraar en volgens de beschrijving hoef je je water niet zo vaak te verversen,ben benieuwd naar jullie ervaringen,groetjes Hans
Ik ken het wel, maar ik raad het niet aan. Er gaat niets boven een goeie klets vers water. Het stabiliseert het water wel hoor, maar er wordt voorbijgegaan aan het feit dat er naast de vervuilende componenten Nitraat en Fosfaat ook hormonen en zo in het water komen, die er op geen enkele andere manier uitgaan dan met waterverversen. Deze hormonen hebben ook invloed op de groei van de vissen en zo. (remt de groei af)
Naar mijn mening weggegooid geld.
Naar mijn mening weggegooid geld.
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
-
witte

Ok,ik had nog 1 fles staan maar heb het niet gebruikt,maar nu heb ik nog iets:als ik mijn luchtpompje op zijn zachts zet,dan zitten mijn vissen allemaal boven aan inclusief de slakken,tetra's zijn dof gekleurd en als ik hem vol openzet dan begint in 30 seconden alles weer vrolijk rond te zwemmen,slakken zakken direct naar beneden,waterwaardes zijn ok,gisteren avond om 22:00 uur nog 70%water ververst,hoe komt dit???
-
witte

lijkt me ook maar hoe kan dat dan? heb 2 pompen de kleinste met een sproeibuis en de ander zonder,het water is toch flink in beweging aan het oppervlak,ik had er maar 2 planten in ,maar heb er van de week een stuk of 7 bij gezet maar die zullen misschien nog niet aangeslagen zijn en nog onvoldoende zuurstof produceren??ik vind het bruissteentje niet lelijk of zo maar ik vindt dat gebrom van het luchtpompje eigenlijk niks in de huiskamer.
Misschien is een Oxidator van Söchting een uitkomst voor je?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Re: easy balance??
Zo'n bruissteentje zorgt alleen maar voor extra zuurtstof door je water oppervlak in bewing te brengen. Iets wat met je filteruitstroom ook goed zou moeten kunnen.
-
witte

Re: easy balance??
Ik weet ook niet wat dat is,maar ik krijg vanavond visite die zullen wel weten wat het is