Kan dit bij een maanvis?
-
Roderick
Onderwerp auteur - 400-600

Kan dit bij een maanvis?
hey allemaal
ik heb zoals jullie misschien wel weten een rio 180. nou wou ik daar graag een maanvis in maar weet niet of mijn vissen die ik nu al in mijn aquarium heb, geschikt zijn voor bij een maanvis... en in welke water waardes ze moeten...
wat ik nu aan vissen in mijn bak heb zitten is:
10 fantoomzalmpjes
14 kardinaalstetra's
5 bijlzalmpjes
10 corry's
2 kersebuikjes (allebei jonge mannetjes)
1 platy (beetje geschift beest)
1 zwarte tetra
1 algeneter (weet niet of het een anci of een pleco is...)
1 kuhlii
zou dit kunnen of niet?
ik heb zoals jullie misschien wel weten een rio 180. nou wou ik daar graag een maanvis in maar weet niet of mijn vissen die ik nu al in mijn aquarium heb, geschikt zijn voor bij een maanvis... en in welke water waardes ze moeten...
wat ik nu aan vissen in mijn bak heb zitten is:
10 fantoomzalmpjes
14 kardinaalstetra's
5 bijlzalmpjes
10 corry's
2 kersebuikjes (allebei jonge mannetjes)
1 platy (beetje geschift beest)
1 zwarte tetra
1 algeneter (weet niet of het een anci of een pleco is...)
1 kuhlii
zou dit kunnen of niet?
Groetjes Roderick

-
Gast
Re: Kan dit bij een maanvis?
Ik denk dat je dan wel heel snel van die kardinaaltjes af bent.
HAP!
weet je wel?
HAP!
weet je wel?
Klaar om info te spuiten en absorberen!
-
Gast
-
lennartajax
gaat dat goed met die kersebuikjes? twee mannetjes nogal ongebruikelijk...
en wat is er zo geschift aan die platy?
o, trouwens, kuhlii's moet je nooit alleen houden, minstens drie, zeker bij die aquariummaat. zijn kleine-scholenvisjes
en wat is er zo geschift aan die platy?
o, trouwens, kuhlii's moet je nooit alleen houden, minstens drie, zeker bij die aquariummaat. zijn kleine-scholenvisjes
-
Roderick
Onderwerp auteur - 400-600

gewoon dat platy is een raar beest hij doet gewoon raar... en met die 2 kersebuikjes gaat het wel goed het zijn een beetje maatjes, ik heb ooit 3 jonge kersebuikjes gekregen en toen ik merkte dat een van die 3 een vrouwtje was heb ik die er uit gevist en in een ander aquarium gezet omdat ik geen kleintjes wil (misschien een beetje raar maar ik ben niet zo op kersebuikjes, althans wat hun broed methodes betreft... en ik vind 3 kersebuikjes wel genoeg) ... en wat die kuhlii's betreft wist ik dat niet maar volgens mij is dat het zelfde probleem zo met die zwarte tetra... maar goed dit was een beetje
(maar tog bedankt voor je reactie)
want ik wil gewoon weten of deze vissen bij een maanvis kunnen en tot nu toe zijn mischien die kardinaaltjes een probleem...
want ik wil gewoon weten of deze vissen bij een maanvis kunnen en tot nu toe zijn mischien die kardinaaltjes een probleem...
Groetjes Roderick

Mij is bekend dat een kuhli ook alleen gehouden kan worden :S, ik kan het ook mishebben hoor;) Als je volgroeide kardinalen hebt en nog jonge maanvissen denk ik dat het wel kan. Ik heb ook maanvissen en neontetra's samenzitten in mijn bak en dat gaat gewoon goed, en dat terwijl mijn maanvissen helemaal volgroeid zijn.
Groetjes Joep
Eigenlijk is een rio180 ietsjes te klein voor maanvissen, ofschoon ik moet toegeven dat ik ze er ook heb in gehouden hoor
Ik zou die 2 kersenbuiken eruit doen, voor de rest past het zo mooi bij elkaar...zijn dan wel 2 vreemde eendjes in de bijt
Ik zou die 2 kersenbuiken eruit doen, voor de rest past het zo mooi bij elkaar...zijn dan wel 2 vreemde eendjes in de bijt
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Moet op zich wel kunnen denk ik... als ik zie hoe groot een rio 180 is. En als je ze jong koopt, groeien ze niet verder dan het aquarium toelaat