HELP!!!!!

Onderwerp auteur
witte
200-400
200-400

HELP!!!!!

Bericht door witte »

Hoi allemaal ik heb een 2e hands filter gekocht een eheim prof2,nu krijg ik mijn lekkage niet weg,het water komt daar waar de stekker snoer uit de pomp komt,iemand een idee???? gr Hans

Gast

Bericht door Gast »

haal de bovenkant er eens af en kijk of er een gat zit aan de zijkant.
Hier hoort dan een rubber dop in te zitten.

Als die rubber dop mist kan je het wel oplossen met een dot sillicone of iets anders.. zolang die maar dicht is ;)

Onderwerp auteur
witte
200-400
200-400

Bericht door witte »

bedoel je de bovenkant waar het pomp gedeelte inzit?die met de 4 klemmen vast zit??

Gast

Bericht door Gast »

ja dat deel.
net onder de afdichting.

Het kan natuurlijk ook nog dat er wat vuil tussen de afdichting is gekomen en daarom niet goed afsluit.

Onderwerp auteur
witte
200-400
200-400

Re: HELP!!!!!

Bericht door witte »

nee waar ik hem van gekocht heb heeft hem helemaal schoongemaakt,het lekt vrij hard,ik zal eens kijken of er een gat zit maar ik dacht van niet

Onderwerp auteur
witte
200-400
200-400

Bericht door witte »

nog eens goed bekeken,maar het kan volgens mij niets anders zijn dan de 2 o-ringetjes bij de snel aansluiting van de slangen.

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Hoe zien die O-ringen eruit dan kwa kwaliteit en soepelheid? het zou goed kunnen hoor maar je zegt toch dat hij lekt waar het snoer uit het filterdeksel komt. Het lijkt mij als er zo'n O-ring lekt het langs je slang aansluiting lekt, bij de stekker zou niet snel water moeten uitkomen toch :roll:
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
witte
200-400
200-400

Bericht door witte »

Ze zien er eigenlijk wel soepel uit,maar ik heb het deksel van de pot af gehaald en droog gemaakt toen heb ik daar waar de slangen met de snelsluiter op de pomp komt water in gekapt,dan komt het op een gegeven moment bij de snoer eruit,dus volgens mij als een slang aansluiting lekt loopt het in de uitsparing van de snelsluiter totdat heel het hollegedeelte van het deksel gevuld is en komt het achter bij de snoer eruit,bij de aansluiting van deksel op de 4kante pot ziet het er droog uit,als ik de pomp laat draaien en hij is droog dan komt na 30 sec.water uit bij de snoer,als ik de pomp stil zet en de slangen ontkoppel stopt het maar als ik dan alleen de slangen er weer op doe begint hij weer te lekken :cry: heb gisteren 30 liter van mijn vloer gedwijld.maar als iemand een soort gelijk probleem heeft gehad en het had een andere reden hoor ik het graag,heb gisteren mijn oude pomp weer terug geplaatst. groetjes Hans

Onderwerp auteur
witte
200-400
200-400

Bericht door witte »

ik hoop het reijer dat het dat is.ik vind de aansluiting van mijn kleine filter(eheim 2222) toch wat degelijker eruit zien.die heb ik toch ook al een paar keer losgekoppeld en heb ik al 10 jaar en nooit geen lekkage gehad.

Anonymous

Bericht door Anonymous »

Roodstra schreef:
Off Topic
kheb ook een 2222 draaien
vind het een klote ding
elke keer als ik mn filtermedia spoel of iest dergelijks dan begint ie te stotteren en herry maken als ik hem weer aansluit
en zelfs te stoppen met draaien dan een dreun of 5 a 6 en hopen en slaat ie meestal wel aan en verder nergens problemen mee verder
groetjes reijer
Roodstra, ik vind dat je soms een beetje teveel offtopic gaat.
Het is ook heel normaal dat een pomp eerst ratelt en sputtert voor die het goed doet.
Simpelweg omdat die eerst vol met water moet zitten voor die z'n werk gaat doen en de rotor dus eerst in het luchtledige draait.

Offtopic is dus best, maar zorg dan dat je de feiten weet ipv dat je paniek loopt te zaaien dat die pompen zo slecht zijn. Want dat zijn ze absoluut niet.

Als die het niet doet als je hem net na een schoonmaakbeurt weer aansluit moet je de afvoerslang vanaf de pomp zorgen dat die leeg is. probeer zelf maar eens een meter water omhoog te blazen in een slang.. dat lukt je niet.

Onderwerp auteur
witte
200-400
200-400

Bericht door witte »

Ben toch blij dat iemand antwoord geeft zoals roodstra,en ieder heeft zo zijn problemen,bij mij doet de 2222 het hartsikke goed maar ik baal nu ook van mijn eheim prof. II .Heb daarnet ff in de garage een proefopstelling gemaakt en alles droog gemaakt en laten draaien en ...... geen lekkage maar het minste of geringste dat ik met de slangen beweeg gaat hij lekken,dus als de slangen achter mijn aquarium een beetje onder 'spanning' staan gaat hij lekken.Jammer dat het zondag is want ik heb maar een beetje geduld maar ik zal morgen nieuwe o ringetjes erin doen.

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

En als we het er dan toch over hebben, heb hier ook een 2222 en een 2224 en ken het probleem.
Wat ik doe, bak weer netjes vol en dan ff een paar keer die slangkoppeling erin en er weer uit halen en een paar keer met die stop schuifje spelen en dan pakt die wel. Althans bij mij.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
witte
200-400
200-400

Bericht door witte »

net nieuwe ringetjes ingedaan en nog lek!ga zo nog ff kijken of ik nog iets kan vinden.iemand al gehad dat de rubberen pakking tussen deksel en pot verduurd was???

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Zou het dan niet lekker op die aansluiting :roll: hoeveel rubbers zitten er totaal in je filterhuis, meer toch niet dan die 3.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik wilde niet mijn eigen 2222 open maken en heb dus even zitten zoeken naar een plaatje van dat dopje waar ik het over had.

Afbeelding
Hier zie je hem goed zitten, het is dat ovale dopje.
Als dit dopje er niet in zit lekt het filter dus als een bezetene.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 01 dec 2008 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.