Temperatuurvraag
-
Maarten
Onderwerp auteur
Temperatuurvraag
Hallo allemaal,
Vandaag heb ik mijn aquarium opgestart. Ziet er erg mooi uit.
Nu komt mijn vraag:
Ik heb het verwarmingselement op 24 graden staan, maar de termometer geeft nu al 27 graden aan. Hij zit niet vlak onder een lamp ofzo, dus dat is het niet. Iemand al eerder meegemaakt?
Vandaag heb ik mijn aquarium opgestart. Ziet er erg mooi uit.
Nu komt mijn vraag:
Ik heb het verwarmingselement op 24 graden staan, maar de termometer geeft nu al 27 graden aan. Hij zit niet vlak onder een lamp ofzo, dus dat is het niet. Iemand al eerder meegemaakt?
Re: Temperatuurvraag
Gebeurt inderdaad wel vaker dat die waardes niet kloppen met de werkelijkheid, even na meten in het aquarium zelf is de enige manier om het zeker te weten.
-
Gast
Onderwerp auteur
-
Maarten
Onderwerp auteur
klopt ja met een thermometer in je aquarium, ik zou wel zo ver mogelijk uit de buurt van je thermostaat meten.
-
Maarten
Onderwerp auteur
juist ja daar zit hem in, die graad indeling is vaak maar een indicatie.
ik heb er gewoon 2 thermometer's ingehangen en het verwarmings element telkens bijgesteld zodat het de goede temperatuur gaf .
Bij bv jager kan je het verwarmings element afstellen zodat de schaalverdeling wel klopt .
Je thermometer kan je ook in een bakje met ijswater zetten dan moet hij 0 grade aangeven zo niet dan weet je het verschil (de afwijking)
Bij bv jager kan je het verwarmings element afstellen zodat de schaalverdeling wel klopt .
Je thermometer kan je ook in een bakje met ijswater zetten dan moet hij 0 grade aangeven zo niet dan weet je het verschil (de afwijking)
120x40x55 tanganyika in de maak
ja nog steeds
het ligt er denk ik ook wel aan wat voor bak mijn kleinere bak blijf constant op 26/27 graden alleen op de warmte van de lampen.
dus als je bak niet al te groot is word het water al snel mede door de lampen wat warmer dan de thermostaat ingesteld is dus moet je een beetje spelen met de thermostaat zodat de thermometer een warmte aangeeft die jij wilt hebben.
@Airwin goeie tip voor de thermometer in ijswater te doen.
kan ik voortaan zo wel testen
dus als je bak niet al te groot is word het water al snel mede door de lampen wat warmer dan de thermostaat ingesteld is dus moet je een beetje spelen met de thermostaat zodat de thermometer een warmte aangeeft die jij wilt hebben.
@Airwin goeie tip voor de thermometer in ijswater te doen.
kan ik voortaan zo wel testen
-
Maarten
Onderwerp auteur
-
Maarten
Onderwerp auteur