Hallo allemaal,
Ik heb een bak van 125*40*45, met andere woorden zo'n 225 liter.
Ik wil voor de filtering nu met een bioloog gaan werken. Hoe groot zou ik de doorvoer daarvoor in mijn bodem moeten maken. Ik maak in de achterhoek een dmv een glasplaat een overstort. Maar nu moet ik beslissen hoe groot de doorvoer moet zijn. Ik lees vaak zo rond de 36 mm. Is dit correct.
En hoe breed zou de kam minimaal moeten zijn. Zou 20 centimeter voldoende zijn?
Bij voorbaat dank voor een reactie,
Alexander
Omvang doorvoer en kam voor bioloog
Re: Omvang doorvoer en kam voor bioloog
Geloof dat mijn pijp ook rond de 36 a 40 mm zit, mijn overloop staat in een hoek en heeft 2 zijdes van 15cm waar het water overheen loopt. Ik heb er alleen geen kam op maar een spleetje van 5mm hoog waar het water doorheen kan.
Ik denk dat ik hier een schrijffout/denkfout lees?amerikano schreef: wat ik je wel aanraad is een kogelkraan op je afvoerbuis te zetten zodat je het zelf kan regelen , bij komend voordeel is dat je met onderhoud je aanvoer kan stil leggen.
Wanneer een pomp 2000 liter per uur doet, dan zal die pomp altijd 2000 liter per uur blijven geven als de afvoerbuis naar het bioloog wordt geknepen.
Alleen, wanneer de aanvoerbuis wordt geknepen naar het aquarium toe, dan zal de pomp minder debiet gaan geven volgens mij?
Of de afvoerbuis van je opvoerpomp
de pompuitlaat dat kan ook nog.
Als ik het zo terug lees, is er zeker verwarring mogelijk in taalgebruik, maar ik denk dat een afvoerbuis toch het water is wat eruit gaat.kevin schreef:Of de afvoerbuis van je opvoerpompde pompuitlaat dat kan ook nog.
En de aanvoerbuis het water is wat in het aquarium loopt
Vanuit de keuken of WC, gaat het water toch de afvoerbuis in naar het riool, met de aanvoer waterleiding komt het water uit de kraan.
Algehele spraakverwarring is dus mogelijk!!
Slokdarm, endeldarm verhaal