groen/zwarte puntjes

Plaats reactie

Onderwerp auteur
esthernutbey

groen/zwarte puntjes

Bericht door esthernutbey »

• Om een zo goed mogelijk antwoord te kunnen geven, vragen wij om het onderstaande lijstje zo compleet mogelijk aan te vullen.

Waterwaardes:
    PH=
    KH=
    GH=
    Nitraat (no2)=
    Nitriet (no3)=
    Temperatuur=24 gr

Welke kleur heeft de alg:groen/zwart

Hallo op mijn raam en op de planten groeien van die zwart/groene puntjes met ik denk alg, hoe krijg ik dat weg?en waardoor komt dat?

Welke verlichting hangt er boven het aquarium:

Hoe lang brand de verlichting:van 9.30 tot 22.30 uur

Zijn er al middeltjes gebruikt voor dit probleem?nee

Hoe vaak en wat voer je?Hikari voer snel zinkend voor sluierstaarten 1x per dag

Patman
800-1000
800-1000

Bericht door Patman »

Dat zijn van die algjes die eigenlijk onvermijdelijk zijn in een aquarium. regelmatig verversen helpt wel ter voorkoming.. Maar helemaal wegblijven zal het niet.Het verwijderen gaat het makkelijkst met een scheermesje (of een bankpasje). In ieder geval een vlak mesje om die puntjes eraf te schrapen.

De zwarte puntjes, vertonen die tekenen van 'haargroei'.. met andere woorden, ziet het er naar uit dat het kwastjes worden? (Dan is het penseelalg, eventueel te verwijderen door Easycarbo te gebruiken, daarover staat hier op het forum voldoende info)
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

inadepina
200-400
200-400

Re: groen/zwarte puntjes

Bericht door inadepina »

Ik heb een vraagje, is dit het aqua waar de sluierstaarten inzitten?
Ik zie dat de temp 24 graden is, ik dacht altijd dat deze vissen koudwatervissen waren, of heb ik het mis?
Doe mij maar een joint zei de goudvis, dan word ik lekker haai..........

Onderwerp auteur
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Als dit inderdaad dezelfde bak is zou ik nog niet met easycarbo aan de gang gaan omdat dit de zuurstof voorraad niet ten goede komt. En uit je andere bericht naar voren komt dat je vissen een zuurstof tekort hebben.
Je kan die puntjes gewoon het beste weghalen met iets scherps wat Patman al zegt. Dat doe je dan tijdens het water verversen en maak je er een aquarium onderhoud dagje van ;)
Laatst gewijzigd door Anonymous op 18 sep 2008 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Patman
800-1000
800-1000

Bericht door Patman »

euh... dat zei ik hoor...:)

En inderdaad, niet zomaar Easycarbo erin gooien. Als je dat al zou willen, heel goed weten hoe en wat....
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Onderwerp auteur
esthernutbey

Dat klopt ja dat het koudwatervissen zijn, maar voor de planten en ik heb er ook corydorassen inzitten vandaar de temperatuur hoger is.Maar ze kunnen ook wel warm water verdragen, ik heb weleens op internet gelezen dat sluierstaarten zich het prettigst voelen in 25 gr.

inadepina schreef:Ik heb een vraagje, is dit het aqua waar de sluierstaarten inzitten?
Ik zie dat de temp 24 graden is, ik dacht altijd dat deze vissen koudwatervissen waren, of heb ik het mis?

Onderwerp auteur
esthernutbey

Re:

Ik denk niet dat ze zuurstoftekort hebben, want er zijn er maar een paar die bovenin hangen.Ik weet niet wat dat is, maar er zit genoeg zuurstof in anders zouden mijn planten het toch ook niet zo goed doen?

doemijdiema schreef:Als dit inderdaad dezelfde bak is zou ik nog niet met easycarbo aan de gang gaan omdat dit de zuurstof voorraad niet ten goede komt. En uit je andere bericht naar voren komt dat je vissen een zuurstof tekort hebben.
Je kan die puntjes gewoon het beste weghalen met iets scherps wat Patman al zegt. Dat doe je dan tijdens het water verversen en maak je er een aquarium onderhoud dagje van ;)

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Sluierstaarten zitten toch vaak aan de oppervlakte, althans dat is wat ik me herinnner van vroeg uit de vijver.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Lincy
0-200
0-200

Bericht door Lincy »

Ik had in mijn aquarium ook sluierstaarten zitten 3 in een 96 liter bak en ik had ook heel veel last van alg. Soort kleine hardnekkige mini puntjes/plantjes met haartjes welke ook nog niet gemakkelijk te verwijderen zijn. Ik had het vanwege de bakvervuiling. Sluierstaarten zijn grootvervuilers. Je moet dus een goed balans zien te krijgen met sluierstaarten om te zorgen dat de nitriet en nitraat waardes niet omhoog schieten. Ik kreeg door die hoge waardes enorme algengroei in de bak, het waren kleine stipjes die overal op gingen plakken en uiteindelijk kleine miniplantjes leken te worden.