aquili osmose apparaat

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Gerard_zzz
0-200
0-200

aquili osmose apparaat

Bericht door Gerard_zzz »

Vrijdag heb ik een Aquili osmose apparaat (190l/24u) gekocht.
In plaats van een fatsoenlijke handleiding zat er alleen een blaadje met tips bij (zorg dat het membraan niet droog valt, puur osmosewater moet je niet zo in de bak doen ed). Ik heb de importeur en de fabriek zelf al gemaild voor een handleiding en per omgaande kreeg ik hetzelfde briefje met tips. De lfs wist zelf ook niet precies hoe het allemaal in elkaar zit.

Ik heb een paar vragen over het apparaat. Heeft er iemand zo'n zelfde apparaat en weet jij de antwoorden?
Het zijn 3 witte cilinders (kool sedimentfilter en membraan) die met klemmen aan elkaar vast zitten.
- in een apart zakje zitten 3 kleine grijze plugjes; die passen precies in de slang die er bij zit. Is het zo dat die plugjes in de slang moeten en dan in het apparaat?
- hoe zorg je ervoor dat het membraan niet droog komt te staan; als je de kraan uit zet loopt de cilinder waar het membraan in zit leeg. Moet je dan de slang er afhalen, het rood, blauw of zwart gekleurde dopje dan ipv de slang in de uitstroom openening doen? Dan zul je de cilinder ook boven moeten openen om er weer water in te doen neem ik aan? Krijg je de schroef waar de slang mee vast zit nog wel los als het plugje in de slang zit; dan krijg je op het einde volgens mij een verdikking waar de schroef niet meer overheen gaat.
- de uitstroomopening voor het afvalwater zit met een slangetje door een openingetje van een klem waar de cilinders mee aan elkaar zitten en dan zit er op het einde een dik buisje aan. Hierdoor zit de uitstroomopening omhoog gericht. Heeft dit een functie of kan ik dat gewoon losmaken en alles naar beneden laten hangen (dan zal ik een klein puntje van de slang af moeten knippen want aan deze slang zit ook zo'n verdikking waardoor de schroef er niet meer overheen gaat).

Kan iemand die het apparaat kent mij wat tips geven? :?:

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: aquili osmose apparaat

Bericht door Kevin »

Staat hier misschien iets wat je nog niet wist? ik heb zelf geen ervaring met osmose apparaten helaas.

http://www.aquariaan.nl/osmoseaquili.htm
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

Ik ken dit merk niet. maar het membraam niet l;aten uitdrogen kan alleen als je zorgt dat er water in blijft staan en je het regelmatig gebruikt.
Osmose moet je nooit zo in je bak doen altijd opvangen en mengen met of kraanwater of met mineraal zout.
Verder heb je bij het gebruik van osmose toch minstens een u$ meter nodig ofwel een geleidbaarheidsmeter. Daarnaast moet je er voor zorgen dat de hardheid niet onder de 2 Kh komt omdat de kans op een zuurval erg groot wordt.

Onderwerp auteur
Gerard_zzz
0-200
0-200

Bericht door Gerard_zzz »

bedankt Kevin, deze pagina was ik al tegengekomen. Er staan enkele goede tips, maar er staat ook: monteer volgens de gebruiksaanwijzing en die hebben ze niet.
Ik denk dat ik ondertussen wel weet hoe alles zit, niet zo handig zonder manual maar met wat logisch denken en op internet zoeken denk ik dat ik het nu wel weet.

Kevin Noord-Brabant

Re: aquili osmose apparaat

Bericht door Kevin »

Inderdaad niet erg handig van die gasten.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand