Hoi
Misschien hebben jullie mijn eerdere bericht over deze vissen gelezen dan weet je waar het over gaat zo niet hier de korte versie.
6 Lamprologus similis gekocht teveel of alleen mannen groepjes zijn nu 2/3/1 het gaat om wildvang
aquarium maat 120x40
Omdat er flink wat agressie onderling was heb ik de inrichting wat veranderd en zijn ze een stuk rustiger geworden.
Ik vind deze vissen dusdanig leuk dus als het niet al teveel problemen geeft zou ik wel 2 groepjes willen houden .
Ik ben niet de persoon om iets op te geven zonder alles geprobeerd te hebben.
Dus ik zou er wel wat bij willen plaatsen en mijn visbestand ( wat ik voor ogen had aan te passen) echter hoe kan ik dit het best aanpakken.
Kan ik bv nakweek bij wildvang erbij zetten?
Misschien uit meerdere winkels een x aantal halen?
Of zou het mogelijk zijn om bv bij een winkel alleen vrouwtjes te krijgen?
Wat zou volgens jullie de beste oplossing zijn .
Wat te doen Lamprologus similis
-
Airwin
Onderwerp auteur - 200-400

Wat te doen Lamprologus similis
120x40x55 tanganyika in de maak
ja nog steeds
Re: Wat te doen Lamprologus similis
Als jij wildvang dieren hebt zou ik er een koppel misschien 2 in laten en de rest opruimen. Die koppels zorgen wel voor jongbroed en dat blijft wel goed gaan in de bak. Voor inteelt hoef je je voorlopig geen zorgen te maken aan gezien het wildvang betreft.
ja hoor je kan gerust nakweek bij wildvang houden, die visjes zijn kolonie vissen en dan heb je al snel nakweek bij je wildvang toch
De koppel die je opruimt zou je wellicht later met de nieuwe eigenaar is wat jong kunnen ruilen voor vers bloed of het via internet (AquaforA) proberen.
ja hoor je kan gerust nakweek bij wildvang houden, die visjes zijn kolonie vissen en dan heb je al snel nakweek bij je wildvang toch
De koppel die je opruimt zou je wellicht later met de nieuwe eigenaar is wat jong kunnen ruilen voor vers bloed of het via internet (AquaforA) proberen.
Nakweek bij wildvang plaatsen is geen probleem (heeft die similis zelf geen weet van) Is dat ook verstandiger om te doen????Airwin schreef:Hoi
Kan ik bv nakweek bij wildvang erbij zetten?
Misschien uit meerdere winkels een x aantal halen?
Of zou het mogelijk zijn om bv bij een winkel alleen vrouwtjes te krijgen?
Wat zou volgens jullie de beste oplossing zijn .
Ik geef een voorbeeldje van soms foutief denken, zie het als een tipje!
Groothandel A uit Tietjerkstradeel (vooruit maar weer, die gaan bekend worden) levert aan winkel B visjes, aan winkel C aan winkel D, en ga zo nog maar even door.
Iemand wil nu vers bloed in zijn populatie inbrengen, hij kocht altijd bij winkel B. Niets verkeerds aan dus.
Hij/zij gaat nu naar winkel C, D, of ga nog maar even door. Hoe exclusiever de soort vis hoe minder aanbod er is, dus vaak van dezelfde leverancier groothandel.
Per definitie is een aankoop in winkel D, dus van dezelfde stock als van winkel B, of C, want ze kwamen allen uit Tietjerkstradeel!!
Dus vers bloed????
-
Airwin
Onderwerp auteur - 200-400

Tja alleen is het nogal onduidelijk of er wel een koppel is als ze in een kolonie leven kunnen het ook mannetjes bij elkaar zijn. als ik zo het een en ander lees zouden ze dicht bij elkaar een huisje moeten maken maar gedrag zie ik niet.
Ik heb nou rechts slakhuizen links en in het midden misschien dat ik zo kan zien wie er bij wie op bezoek gaat
Zou ik misschien de bovenste stenen van het stapeltje af halen zodat ze misschien ook hun plekje gaan zoeken bij de slakhuizen?
Er zijn nog genoeg plekjes waar ze zich kunnen verstoppen of om te vluchten.
@herman Nee de vissen kunnen lijkt me niet zien of het wildvang of nakweek is alleen ging het mij meer om het gedrag dat kan natuurlijk wel anders zijn. lijkt me
Het gaat hier om inteelt het laten paren van broer/zus enz. dat de genenpoel dusdanig in balans blijft dat ze niet kwetsbaar worden. er zijn natuurlijk ook voordelen maar goed . Dan kan het natuurlijk haar oom zijn die je koopt idd.
maar dat is een minder nauw verwante dan de broer .
@kevin ja ik weet al iemand die er een goed plekje voor heeft dus dat komt wel goed
Ik zal het nog maar even aankijken
bedankt voor de tips maar weer.
Ik heb nou rechts slakhuizen links en in het midden misschien dat ik zo kan zien wie er bij wie op bezoek gaat
Zou ik misschien de bovenste stenen van het stapeltje af halen zodat ze misschien ook hun plekje gaan zoeken bij de slakhuizen?
Er zijn nog genoeg plekjes waar ze zich kunnen verstoppen of om te vluchten.
@herman Nee de vissen kunnen lijkt me niet zien of het wildvang of nakweek is alleen ging het mij meer om het gedrag dat kan natuurlijk wel anders zijn. lijkt me
Het gaat hier om inteelt het laten paren van broer/zus enz. dat de genenpoel dusdanig in balans blijft dat ze niet kwetsbaar worden. er zijn natuurlijk ook voordelen maar goed . Dan kan het natuurlijk haar oom zijn die je koopt idd.
maar dat is een minder nauw verwante dan de broer .
@kevin ja ik weet al iemand die er een goed plekje voor heeft dus dat komt wel goed
Ik zal het nog maar even aankijken
120x40x55 tanganyika in de maak
ja nog steeds
Denk dat ze nu nog iets te veel de ruimte hebben, als er een andere soort bij zou komen gaan ze vanzelf meer samen doen maar blijven op hun beurt brutaal tegen andere vissen. Dat koppelvormen kan je pas echt zeggen als ze jongen krijgen, dan kan je ook gelijk zien hoe de andere zich daarbij gedragen,