Wat is de afmeting van je aquarium (LxBxH)?80x30x50
Hoeveel liter bevat je aquarium?125liter
Gewenste waterwaardes:
PH= 7
KH= 6
GH= 6
Nitraat (no3)= 10
Nitriet (no2)=0
Temperatuur=24
Welke vissen en aantallen zwemmen er nu?
Vis bestand: 5 platy's , 7 neontetra's , 1 octocinclis
2 antennebaarsjes , 1 betta splendis, 1 Gastromyzon
Heb je een bepaalde vis of biotoop als uitgangspunt al in gedachten?
Mijn vraag is of er bij mijn visbestand ook garnalen kunnen???
En zoja hoeveel is normaal?
Heb nog nooit garnalen gehad.
Garnalen bij mijn visbestand???
Garnalen bij mijn visbestand???
Laatst gewijzigd door mus op 10 jul 2008 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Juwel rio240
Re: Garnalen bij mijn visbestand???
Ten eerste ..bij de afmeting heb je staan 30 x 40 x 80 als lengte breedte en hoogte..moet dat niet zijn 80 x 40 x 30 zijn??? dus 80 lang, 40 breed en 30 hoog???
dan ten tweede ..aangaande van de afmeting heb je 96 liter bruto dus geen 125... van die 96 gaat dan nog 10% af voor de vegatatie. dus hou je netto ongeveer 87 liter over.
wat betreft je vraag over garnalen..je kan het natuurlijk proberen, voor vuur-, regenboog-, withe pearlgarnalen etc..is het altijd een gok bij vissen..omdat zij ook wel eens aangezien worden voor voedsel door de grotere vissen. (groter dan 5 cm)
dan is de vraag welke garnalen had je in je hoofd, want je hebt garnalen van 10 cm en garnalen van 3 cm...
grote garnalen kan je houden in groepjes van 5 b.v. en de kleinere vanaf groepen van 10 en meer..
dan ten tweede ..aangaande van de afmeting heb je 96 liter bruto dus geen 125... van die 96 gaat dan nog 10% af voor de vegatatie. dus hou je netto ongeveer 87 liter over.
wat betreft je vraag over garnalen..je kan het natuurlijk proberen, voor vuur-, regenboog-, withe pearlgarnalen etc..is het altijd een gok bij vissen..omdat zij ook wel eens aangezien worden voor voedsel door de grotere vissen. (groter dan 5 cm)
dan is de vraag welke garnalen had je in je hoofd, want je hebt garnalen van 10 cm en garnalen van 3 cm...
grote garnalen kan je houden in groepjes van 5 b.v. en de kleinere vanaf groepen van 10 en meer..
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
-
yvon
Wat betreft de betta splendens kan ik je vertellen dat het geen probleem zal zijn, die zijn simpelweg niet vlug genoeg om de garnalen te pakken te kunnen krijgen (nu heb ik het over vuurgarnalen).
Betta splendens en vuurgarnalen zitten hier samen in een bak van 100cm x 50cm x 40cm en dat gaat prima, de garnalen laten zich ook veel zien, ze verstoppen zich niet.
Maar dan zitten hier ook wel minstens 100 garnalen inmiddels in die bak en dan te bedenken dat we ooit met 20 stuks in een kleine bak van 50 cm zijn begonnen
De kleinere soorten garnalen zul je er dan inderdaad minstens 10 van moeten nemen, anders zie je er voorlopig niets van terug.
Er is hier op het forum een topic over garnalen, daar staat wook het 1 en ander aan nuttige info in.
viewforum.php?f=47 << de link
veel succes ermee
Groetjes yvon
Betta splendens en vuurgarnalen zitten hier samen in een bak van 100cm x 50cm x 40cm en dat gaat prima, de garnalen laten zich ook veel zien, ze verstoppen zich niet.
Maar dan zitten hier ook wel minstens 100 garnalen inmiddels in die bak en dan te bedenken dat we ooit met 20 stuks in een kleine bak van 50 cm zijn begonnen
De kleinere soorten garnalen zul je er dan inderdaad minstens 10 van moeten nemen, anders zie je er voorlopig niets van terug.
Er is hier op het forum een topic over garnalen, daar staat wook het 1 en ander aan nuttige info in.
viewforum.php?f=47 << de link
veel succes ermee
Groetjes yvon
garnalen kunnen er wel bij, als je maar zort voor voldoende verstopplekken, dit in de vorm van kienhout met holtes, stenen met holtes en/of dichte lage begroeiing waar de vissen niet goed tussen kunnen komen.
Biancab schreef:Ten eerste ..bij de afmeting heb je staan 30 x 40 x 80 als lengte breedte en hoogte..moet dat niet zijn 80 x 40 x 30 zijn??? dus 80 lang, 40 breed en 30 hoog???
Ik zou graag de kleinere soort willen houden i.v.m. de grote van de bak.
Ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen met een stuk of 10.
@yvon het is een gerustelling dat ze samen met de betta kunnen.
@Dante ja er zitten veel planten en rotsen in mijn bak, dus dat zit wel goed.
Juwel rio240
Als je garnalen neemt, dan moet je wel goed je antennebaarsjes in de gaten houden. Die (en andere dwergcichliden) willen nog wel eens garnaaltjes eten, hebben ze mij verteld tenminste.
Maar als je voldoende schuilplekken hebt dan moet het niet zo'n probleem zijn lijkt mij.
Maar als je voldoende schuilplekken hebt dan moet het niet zo'n probleem zijn lijkt mij.
bij mij pakken ze inderdaad nog wel eens een garnaaltje, wanneer deze nog wat jonger zijn.
de volwassen garnalen pakken ze niet meer want die zijn te snel en te groot voor ze.
als je garnalen koopt, moet je je eerst even afvragen welke soort je wilt.
veel garnaalsoorten zijn vele malen goedkoper te krijgen via internet bij mensen thuis dan is de winkel.
de volwassen garnalen pakken ze niet meer want die zijn te snel en te groot voor ze.
als je garnalen koopt, moet je je eerst even afvragen welke soort je wilt.
veel garnaalsoorten zijn vele malen goedkoper te krijgen via internet bij mensen thuis dan is de winkel.
Ik denk dat het vuurgarnalen worden.
Zal eens gaan zoeken op marktplaats ofzo, of er iemand bij mij in de buurt ze verkoopt.
Ik heb veel rotsen en planten in mijn aquarium, als er vissen jongen dan hou ik er altijd wel over dus ik denk dat dat wel moet lukken.
Zal eens gaan zoeken op marktplaats ofzo, of er iemand bij mij in de buurt ze verkoopt.
Ik heb veel rotsen en planten in mijn aquarium, als er vissen jongen dan hou ik er altijd wel over dus ik denk dat dat wel moet lukken.
Juwel rio240