hout wil niet zinken
-
mandyrademaker
Onderwerp auteur - 0-200

hout wil niet zinken
Hoi, hier een vraagje; ik heb twee weken geleden een mooi stukkie hout gekocht nl. een stuk uitgeholde stam. Het is kienhout dus ik dacht ik leg het in het ligdad en hup zinken maar. Nee dus. Nu, na twee weken drijft het nog steeds keurig op het water, dus heb ik het verzwaard met stenen want zinken zal íe! Er ligt nu 2 kilo steen op en nog steeds drijft het kreng! Nu heb ik gehoord dat uitkoken het proces kan versnellen. Is dat zo??? alvast dank gr.M
Re: hout wil niet zinken
Of uitkoken help tegen het zinken, betwijfel ik.
Een optie is om iets zwaar (glas of steen) onder het stuk hout te kitten.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Het zal wellicht helpen, want koken onttrekt zuurstof uit het water en uit het materiaal (hout in dit geval) dus het zal het proces wellicht versnellen...Kees schreef:Of uitkoken help tegen het zinken, betwijfel ik.
i'm the Bengel gotta love me!!!
-
mandyrademaker
Onderwerp auteur - 0-200

Helaas heb ik geen pan waar dit ding in past! Hoelang gaat het dan ongeveer duren voordat het zinkt in mijn ligbad?? Als ik het toch ga kitten, kan dat dan met aquariumkit of montage kit? gr.M
-
Rob Bosman
Ik betwijvel of het wel kienhout is, kienhout hoort nl gewoon te zinken.
-
mandyrademaker
Onderwerp auteur - 0-200

Ja dat dacht ik dus ook maar de kleur en de structuur zijn echt die van kienhout, het hout is ook zachter dan gewoon hout is, alle eigenschappen dus maar zinken....ho maar!!!! gr.M
Scherp Rob
al een sloot koffie op zeker.
-
Rob Bosman
Ach een bakkie of 5 nog maar vanaf 11 uur dus valt wel mee.
-
mandyrademaker
Onderwerp auteur - 0-200

Jaaaaaaaaaaaaaa, daar zul je 't hebben; op m'n bonnetje staat WORTEL-hout, is dat iets anders dan??? anyway, het moet dus toch gaan zinken. Koken of blijven badderen? nog tips voor een dit zielige sukkeltje? (nee, niet zeggen; weggooien!, het is echt mooi!)gr.M
ps ik heb ook nog een stukje mangrove wordtel gekocht, dat dobbert ook hmmmm. Ik wee nie...
ps ik heb ook nog een stukje mangrove wordtel gekocht, dat dobbert ook hmmmm. Ik wee nie...
hahahahaha inderdaad dat is een ander soort hout. Zinken doet het wel op den duur, tijdelijk verzwaren met een steen of iets dergelijks.
-
mandyrademaker
Onderwerp auteur - 0-200

tijdelijk, als in een jaar of drie of tijdelijk een weekje? Misschien dan toch kitten aan een steen want steen er bovenop kan niet want het loopt schuin af. gr M
Soms kan dat wel een paar weekjes duren ja, je kan het ook in een emmer neerleggen om daar in te weken. Dan kan er vaak wel een steen bovenop, zet maar in de hoek voorlopig. 
ppfff mijn mongrove hout staat er nu 6 jaar in....zinkt idd wel maar een klein tikje is genoeg om hem om doen vallen..daarom blijf ik hem verankeren met stenen....(weet eigenlijk nou niet meer of het wortel of mongrove was
)
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Inderdaad, ik heb hier ook wortel hout in de bak zitten, iets van een 1/2 jaar, maar 1 tikkie is genoeg om het te laten drijven.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie