Kersenbuikjes in een bak van 60x30x30.
Kersenbuikjes in een bak van 60x30x30.
Hallo, ik wil graag een enkel koppel kersenbuikjes in een rekord 60 van 60x30x30 houden zonder andere vissen erbij. Kan dit? Graag advies gevraagd, eventuele andere suggesties voor een Afrika biotoop zijn welkom! Groetjes Silleke.
Afmetingen (lxbxh) 160 x 40 x 57 cm
Visbestand
-6 roodkopzalmen
-4 topedo's (punchius denisonii)
-2 bijlzalm
-2 Chinese algeneter goud (gratis af te halen)
-6 dwerg Siamese algeneter
-1 congo zalm (man?)
-2 kardinaaltetras
-2 zebra botias
-1 kweekvorm labeo bicolori
-1 L-nummer (8 cm L009 lijkt erop)
-Koppel zwaarddrager
-Koppel Ancistrus spp. albino
-12 C. sterbai
T: 23 graden Celsius
Visbestand
-6 roodkopzalmen
-4 topedo's (punchius denisonii)
-2 bijlzalm
-2 Chinese algeneter goud (gratis af te halen)
-6 dwerg Siamese algeneter
-1 congo zalm (man?)
-2 kardinaaltetras
-2 zebra botias
-1 kweekvorm labeo bicolori
-1 L-nummer (8 cm L009 lijkt erop)
-Koppel zwaarddrager
-Koppel Ancistrus spp. albino
-12 C. sterbai
T: 23 graden Celsius
-
Coby
Re: Kersenbuikjes in een bak van 60x30x30.
Allereerst welkom hier Silleke.
Ik denk dat een 60 bakje al gauw te klein is, er wordt voor kersebuikjes toch een bak van minimaal een meter geadviseerd.
Je kunt eens een kijkje nemen in onze Database bij cichlides om nog wat ideetjes op te doen, als je nog vragen hebt horen we het wel.
Ik denk dat een 60 bakje al gauw te klein is, er wordt voor kersebuikjes toch een bak van minimaal een meter geadviseerd.
Je kunt eens een kijkje nemen in onze Database bij cichlides om nog wat ideetjes op te doen, als je nog vragen hebt horen we het wel.
Re: Kersenbuikjes in een bak van 60x30x30.
hallo en welkom hier..
allereerst 60 cm is inderdaad iets aan de kleine kant.. 80 cm op zijn minst voor 2 visjes (koppeltje) daar kan je dan wel wat andere visjes bij doen..
kersebuiken hebben zacht lichtzuur water nodig een PH van 6,5 hou daar wel rekeing mee.
wel zou je kleine apistogramma soorten kunnen nemen zoals de A. agassizi, A. cacatuoides, A. Commbrae, A. Borellii
ook deze vissen hebben zacht lichzuur water nodig...
allereerst 60 cm is inderdaad iets aan de kleine kant.. 80 cm op zijn minst voor 2 visjes (koppeltje) daar kan je dan wel wat andere visjes bij doen..
kersebuiken hebben zacht lichtzuur water nodig een PH van 6,5 hou daar wel rekeing mee.
wel zou je kleine apistogramma soorten kunnen nemen zoals de A. agassizi, A. cacatuoides, A. Commbrae, A. Borellii
ook deze vissen hebben zacht lichzuur water nodig...
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...