Diskus kopen?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
richards
0-200
0-200

Diskus kopen?

Bericht door richards »

Een paar vragen over discussen:

Als je discussen koopt waar moet je op letten?

Hoe groot kan je de discussen het best kopen, 8 of 10 cm?
Dit in verband met voeren.

Richard

Wildcaught Heckel
0-200
0-200

Re: Diskus kopen?

Bericht door Wildcaught Heckel »

Als je discus gaat aanschaffen is het goed op de volgende punten te letten:

-Een discus moet nieuwsgierig zijn en niet bang, houd je je hand voor de bak moeten ze niet schrikken.
-Een mooie volle buik en een uitgestrekte vinnen, mooie kleuren en niet vinnenknijpen, donkere kleuren.
-Vraag aan de verkoper of die ze wat te eten wilt geven, de vis moet het eten gretig aannemen en naar het oppervlakte komen als er gevoerd word.
-Zorg ervoor dat je je vis bij een goede kweker koopt die verstand van zaken heeft, iig niet in een pet's place oid.
-Neem de tijd, ga lekker een half uurtje voor een bak staan om het gedrag van de vis te bekijken, een discus is speels en niet schuw.

Maar het houden van discus ligt geheel aan de grootte van je bak, heb je een bak onder de 300 liter zal ik er niet aan beginnen
als je nog geen ervaring met deze vissen hebt.
Een discusvis heeft minimaal, lees minimaal 50 liter water per volwassen vis nodig.
Ook is de discus een scholenvis en leeft het liefst in een groep van 5 of meer.
Dit wil dus zeggen dat je netto minimaal 250 liter water nodig hebt voor je discus, zonder inrichting en bijvis.
Een bak van 1.50x50x50 is dan ook een mooie maat om mee te beginnen met discus.
Verder qua voer heeft een discus graag veel diepvriesvoer o.a:

Witte,Zwarte,Rode muggenlarven
Mysis
Artemia
Mosselvlees
Vlokkreeftjes
Watervlooien

Dit is aan te vullen met afwisselend droogvoer.
Liever geen runder/kalkoenhart aangezien dit niet in het natuurlijke dieet van een discus voorkomt en dit problemen met zich mee kan brengen.

Beter ga je voor een maatje 12a14cm als je een beginner bent, aangezien deze vissen een stuk meer aankunnen dan de jongere varianten.
Het is echt aan te raden even flink wat info op te zoeken over discus voor je er aan begint.
Het is een erg leuke vis om te houden en niet moeilijk, mits je weet wat je moet doen.

Rob kan mij maybe nog aanvullen in wat dingen maar ik heb het gros hier wel opgesomd.

Ik wens je veel suc6
Het houden van Discus is geen hobby, het is een Passie...

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

WH,

Hier valt niets meer op aan te vullen ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.

Het engste is kijk ook even op mijn website daar staat ook een hoop info. Omdat hij nog niet online is stuur ik je even een PB met het juiste adres.

Kenzo
0-200
0-200

Bericht door Kenzo »

Discuskwekerij Bèrrege schreef:WH,

Hier valt niets meer op aan te vullen ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.

Het engste is kijk ook even op mijn website daar staat ook een hoop info. Omdat hij nog niet online is stuur ik je even een PB met het juiste adres.
Zou je die ook naar mij willen sturen?

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

Kenzo schreef:
Discuskwekerij Bèrrege schreef:WH,

Zou je die ook naar mij willen sturen?

Je hebt PB :wink:

Onderwerp auteur
richards
0-200
0-200

Bericht door richards »

Bedankt voor de info allemaal.