Ph en Kh

Plaats reactie

Onderwerp auteur
isatje
0-200
0-200

Ph en Kh

Bericht door isatje »

hallo

ik heb gisteren mijn water getest en de Ph zit eigenlijk net op het hoogste niveau dat mag
Ik zou het graag eerder naar 7,5 brengen maar ik heb wel vernomen dat het eigenlijk voor koudwatervissen niet noodzakelijk is om die Ph te controleren
Nu is mijn vraag, wat doe ik best?
Ik heb hier Ph minus van tetra staan en de gebruiksaanwijzing zegt me de CO2 uit te schakelen voor gebruik. Dus zou ik de actieve kool er dus terug tijdelijk uithalen maar mijn man zei me ook om de zuurstofpomp uit te zetten maar ik ben daar wat bang voor dat ze direct te kort aan zuurstof gaan hebben
In principe merk ik niks abnormaals aan mijn vissen (goudvissen), zou ik het dan niet beter zo laten of wat zou ik kunnen doen

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: Ph en Kh

Bericht door Kevin »

Ik zou niet gaan rommelen als je vissen het er goed op doen. De kans op schommelingen is erg groot met dat soort middeltjes, en daar worden vissen doorgaans niet vrolijk van.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Heb dat ook ooit eens gebruikt, sommige vissen konden er niet tegen, helaas.
Zou nog eerder over turf oid filteren als ooit nog eens dat soort middelen gebruiken.
Maar, geef de bak tijd, ben nu ruim een jaar verder en bak zit netjes rond de 7.0 terwijl uit de kraan 7.8 komt.
Heb wel een ph gecontrolleerde co2 set aan de bak hangen.
En wat Kevin zegt, doet alles het goed, lekker laten zo.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
isatje
0-200
0-200

Bericht door isatje »

Dan laat ik het alvast zo ook!