Filter in Juwel 120
-
Gast
Onderwerp auteur
Filter in Juwel 120
Ben in het bezit van een Juwel 120. Hier zit in het filter een groene grove spons, met aan een van de zijkanten een sleufje. Deze spons zou ongeveer om de zes weken vervangen moeten worden !!! Nu heb ik vernomen dat dit niet nodig is want er zouden pillen voor te koop zijn die dan om de aantal weken vervangen zouden kunnen worden. Wie heeft hier ervaring mee ?.
Re: Filter in Juwel 120
Als ik de goede in mijn hoofd heb, die kan je echt wel een paar keer uitspoelen voor die vervangen moet worden. Uitspoelen met het liefst aquarium water.
Zo zou je er best een paar (4 tot 6) maanden mee kunnen doen.
En by the weg, dit is wel een vraag voor een ander stukje in het forum, Filtering en Reiniging.
Zo zou je er best een paar (4 tot 6) maanden mee kunnen doen.
En by the weg, dit is wel een vraag voor een ander stukje in het forum, Filtering en Reiniging.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
die groene spons in een juwel filter is trouwens tegen nitraat. en het is handigst om die inderdaad om de 6 weken te vervangen.
Groetjes Roderick

Hebben ze ook nog een blauwe geloof ik he?
Moet eerlijk zeggen dat in onze rio, ik een zakje met die pijpjes erin heb zitten, 1 grove spons en die dunnere.
Moet eerlijk zeggen dat in onze rio, ik een zakje met die pijpjes erin heb zitten, 1 grove spons en die dunnere.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
jah ze hebben ook nog blauwe maar die filteren alleen. toen ik mijn aquarium kocht afgelopen zaterdag zei dan ze ook dat het handig zou zijn mete van die witte buisjes maar heb ik maar ff niet gedaan gewoon eerst ff laten draaien kunnen er altijd nog in 
Groetjes Roderick

Nog wat info over de Juwel sponzen.
viewtopic.php?f=9&t=1350&start=0&st=0&sk=t&sd=a
viewtopic.php?f=9&t=1350&start=0&st=0&sk=t&sd=a