visbestand aanpassen

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

visbestand aanpassen

Bericht door Tim »

Hallo allemaal!

nu ik een tijd mijn aquarium aardig leeg heb, wil ik iets anders met het visbestand. want de betta groep loopt aardig uit de hand, steeds meer jonkies.
wat mijn vis bestand nu is.

- L201hypancistrus inspector
- L144 ancistrus dolichopterus
- betta's 1m 3v en 4 jonkies al aardig groot!
- honing goerami's 1m 2v

het aquarium is 180liter

dus de betta's gaan weg met pijn in me hart want ze zijn zo leuk maar ze blijven maar voortplanten. en dat kan niet in mijn aquarium.

Maar nu wil ik wel iets anders er voor terug.

ik zit zelf te denken aan een mooie grote school met vissen die met mijn honing goerami's om kunnen gaan en mooi samen scholen. heeft iemand een idee? ik zou heel graag roodkopzalmen willen maar volgens de meeste mensen kan dit niet. iets anders mischien?

mijn bakkie met visjes
Afbeelding
'The eye is useless, if the mind is blind'

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: visbestand aanpassen

Bericht door Linda »

:lol:
Zal ik je mijn lijst geven met scholenvissen die ik overweeg :P

Ik hrb nog vijf pristella maxillaris in de aanbieding als je die wilt ;)

Wat zoek je ongeveer? Qua kleur, grootte etc?
Moeten ze sterk scholen of juist niet?

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Roodkopzalmen zijn echte baantjes trekkers, 120cm is toch wel het minimale (en nog steeds vrij krap)

Jammer dat het niet werkt met de bettas, normaal gebeurd het eigenlijk nooit dat jongen overleven en groot worden. Het is normaal al moeilijk om ze echt te kweken zonder uitval, laat staan als je ze geen speciaal voer geeft ed. (Normaal zijn de eieren ook vrijwel direct weg als de vrouw niet weg gehaald wordt. Jij heb zelfs meerdere vrouwen erbij zitten)

Onderwerp auteur
Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Tim »

Linda schreef: Wat zoek je ongeveer? Qua kleur, grootte etc?
Moeten ze sterk scholen of juist niet?
eerlijk gezegt weet ik het niet wat ik wil. vandaar dit topic. ik vindt alles heel leuk :mrgreen: dat is nou het probleem :lol:

wat ik dus allemaal leuk vindt is een grote groep goed scholende kleine visjes. maar ook een klein groepje grotere vissen. het gedrag van de vis moet rustig zijn en het moet dus met mijn l nummers en honing goerami's overweg kunnen.ze mogen alle kleuren van de regenboog zijn maar ook zwart.

mischien snap je nu mijn probleem :mrgreen:
amber98 schreef: Jammer dat het niet werkt met de bettas, normaal gebeurd het eigenlijk nooit dat jongen overleven en groot worden. Het is normaal al moeilijk om ze echt te kweken zonder uitval, laat staan als je ze geen speciaal voer geeft ed. (Normaal zijn de eieren ook vrijwel direct weg als de vrouw niet weg gehaald wordt. Jij heb zelfs meerdere vrouwen erbij zitten)
ik weet het amber! ik vindt het wel fantastisch om te zien maar ik wil niet wachten totdat het een keer mis gaat. daarmee bedoel ik tezeggen dat de man wel zeer afresief word naar de goerami's wat tot nu toe echt niet gebeurd. de mannetjes goerami is ook geen angstige jongen en negeert de betta volledig als hij zijn kiewen opzet. daarna gaat de betta ook gewoon weer rustig verder. masr zoals ik sl zij ik wil niet dat get een keer mis gaat en het worden een beetje veel bettas straks.

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Ik begrijp je keuze, snap alleen jouw bettas niet zo goed :) dat de gouramis de betta negeert is vrij logisch, hijziet het dreigen van de bettas niet als waarschuwing ;)

Aangezien je ook zwart noemt, misschien vind je de zwarte neon leuk? (Hyphessobrycon herbertaxelrodi) er staat vaak dat ze stroming waarderen, maar met vrij weinig stroming is er niet veel verschil in gedrag. Als we al eens weten wat je niet leuk vind, kom je er uiteindelijk vanzelf uit haha

Onderwerp auteur
Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Tim »

dankjewel voor je hulp amber!

het is een leuk visje kwa uiterlijk ik lees alleen dat hij slecht schoolt zolang er geen dreiging is, wat de meeste school vissen hebben. maar dan zou ik toch graag een wat forsere vis willen als ze niet zo goed scholen. of een kleine die goed schoolt...

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Hier nog een paar:
Aphyocharax nattereri
Thayeria boehlkei
Rasbora pauciperforata
Hyphessobrycon flammeus
Gymnocorymbus ternetzi

Hoewel ik niet van allemaal weet wat het school gedrag is.

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

De pristella maxillaris schoolt wel heel leuk. Hier zwemmen ze altijd alle vijf samen. Ze scholen meer dan de kegelvlekjes.
Op youtube heb ik het gedrag bekeken van de citroentetra's en die lijken ook wel erg leuk te scholen.
Anders neem je er een labeo bij :lol:
Zwarte Fantoomzalmen zijn ook errug mooi. Omdat je aangeeft dat je ook een wat grotere groepsvis wilt.
Of zoals je bij mij al aangaf, de diamantzalm? ;)
Congozalm
Regenboogzalm (praecox)

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Linda schreef:De pristella maxillaris schoolt wel heel leuk. Hier zwemmen ze altijd alle vijf samen. Ze scholen meer dan de kegelvlekjes.
Op youtube heb ik het gedrag bekeken van de citroentetra's en die lijken ook wel erg leuk te scholen.
Anders neem je er een labeo bij :lol:
Zwarte Fantoomzalmen zijn ook errug mooi. Omdat je aangeeft dat je ook een wat grotere groepsvis wilt.
Of zoals je bij mij al aangaf, de diamantzalm? ;)
Congozalm
Regenboogzalm (praecox)
Congozalm zou ik er niet inzetten. Vond mijn 120cm te krap ervoor. Zijn toch behoorlijke joekels van vissen als ze volwassen zijn en best actieve zwemmers. ;)

Onderwerp auteur
Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Tim »

ik weet nog steed niet wat ik nou wil... ik ga binnenkort maar eens effetjes kijken bij verschillende lfs voor ideeen.

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

In het echt bekijken is toch net even wat anders dan op foto's. Hoop dat je een keuze kunt maken ;) (het moeilijkste onderdeel haha)

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Hou er wel rekening mee dat de visjes er in de winkel ook vaak niet uitzien zoals in een aquarium thuis. Het gedrag is ook anders meestal..Maar je hebt dan wel een mooi beeld bij je visjes :duim:
Ik ga zelf binnenkort ook maar eens even kijken..............

Onderwerp auteur
Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Tim »

jaa het is altijd moeilijk.. kiezen..

ik maak altijd fotos of schrijf de naam op van de van de vis en dan zoek ik thuis zoveel mogelijk informatie over op.

MeneerDeControleur
0-200
0-200

Bericht door MeneerDeControleur »

Mooi bakkie.