Visbestand gezelschapsaqurium 80×30×40. 100Liter

Plaats reactie

Onderwerp auteur
ReneMandy
0-200
0-200

Visbestand gezelschapsaqurium 80×30×40. 100Liter

Bericht door ReneMandy »

Hallo allemaal,

Wij hebben sinds vrijdag de eerste visjes in ons aquarium kunnen zetten en natuurlijk zijn we al druk aan het kijken wat we daar eventueel volgende maand bij zouden kunnen zetten.
We hebben een aquarium van 80×30×40 en is zon 100 liter.
Momenteel hebben wij er 20 cardinaaltertras in, 4 gevlekte pantsermeervalletjes en 2 vlinderalgenetertjes.
Zelf waren wij van plan om er wat kleurrijke garnaaltjes bij te zetten of wat indische modder kruipertjes.
Ook zouden wij graag kogelvisjes erin willen.
Gaan deze visjes/garnaaltjes in combinatie met de vissen die wij momenteel erin hebben?

Of natuurlijk nog andere visjes waar wij nog helemaal niet aan gedacht hadden haha :mrgreen: .
De voorkeur zou dan uitgaan naar kleurrijke visjes.

Hopelijk kunnen jullie ons hiermee helpen en op weg brengen :vis:

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Visbestand gezelschapsaqurium 80×30×40. 100Liter

Bericht door amber98 »

Bedoel je met pansermeervallen corydoras? Volgens mij had je namelijk grind en corydoras houden eigenlijk meer van zand. De Indische modderkruiper is dan een veel beter keuze voor op de bodem. (Helaas zijn jullie pas aangeschafte vissen dus niet echt geschikt) De 2 vlinderalgeneters bedoel je volgens mij een soort mee die hillstreamers zijn (extreem veel stroming) maar meerdere houden die in een gewone gezelschapsbak dus dat zal niet zo'n groot probleem zijn.

Kogelvisjes zijn helaas erg lastiger vissen die een speciaalaquarium nodig hebben met veel slakken. Beter niet dus. De garnalen zijn wel een leuke optie! Als je daar een groep van erin zet, gaatdat prina met de rest van de vissen die je opnoemt ;)

Onderwerp auteur
ReneMandy
0-200
0-200

Bericht door ReneMandy »

Ik heb ff de latijnse namen opgezocht.
Die algeneters zijn Sewellia Lineolata en de meervalletjes zijn Corydoras paleatus.
Hoeveel garnaaltjes vormt normaal een groep?

Misschien toch nog een aquarium erbij in de toekomst dan voor de dwergkogelvisjes haha

lex
1000+
1000+

Bericht door lex »

Een speciaal aquarium voor dwergkogeltjes is inderdaad vaak wel het beste. Dwergkogeltjes hebben geen slakken nodig als voedsel. Dit in tegenstelling tot andere kogelvis soorten.

Ze adviseren om garanaaltjes min met 10 stuks te houden. Ik zou echter zeker voor min 20 gaan in jouw bak.

De cory's hebben idd een bodem van zand nodig en kun je ook beter houden in een groepje van min 6 stuks
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125

Onderwerp auteur
ReneMandy
0-200
0-200

Bericht door ReneMandy »

Ohkeej bedankt voor de info :) .
Garnaaltjes tellen die ook mee met de regel 1cm vis per liter of is dat alleen zodat ze zich anders in de weg gaan zwemmen?

Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Tim »

garnalen tellen niet mee. die ruimen juist de troep op!
'The eye is useless, if the mind is blind'

lex
1000+
1000+

Bericht door lex »

Die tellen niet mee idd. Die regel is sowieso een beetje achterhaald. Het ligt echt aan de soort vissen die je houdt hoeveel er van in je bak kunnen.

Actieve vissen hebben logischerwijs meer ruimte nodig dan inactieve.
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Garnalen kun je eigenlijk niet teveel hebben :mrgreen:

Ik vind zelf kogelvisjes ook erg leuk. Maar als je ze in een gezelschapsbak houdt kunnen ze gaan vinnenbijten en ze eten ook je garnalen op...Mocht je ooit een kogeltje gaan aanschaffen, kijk dan alsjeblieft uit welke soort je koopt. Sommige worden erg groot (dwerg noemen za dat....) en sommige willen brakwater.

Onderwerp auteur
ReneMandy
0-200
0-200

Bericht door ReneMandy »

Ik had inderdaad al vanalles gelezen op internet dat de kogelvisjes vaak fout worden verkocht idd.
Dan toch maar kijken voor garnaaltjes, had gezien dat daar ook hele mooie van zijn.
En dan hadden we ook nog die waajergarnalen gezien, zijn deze ook gemakkelijk te houden?