Ik heb een vraag, momenteel heb ik een nieuw stuk kienhout in mijn aquarium en ben de bak aan het starten, het hout geeft een lichte gele waas door het water, nu lees ik dat je dit kwijt bent mbv een koolstoffilter alleen ben ik daar niet so happig op qua filtering van het bioloog en alle goeie bacterieen.
gaat deze waag ook met gewoon filteren weg? of moet ik echt even het koolstof erin hangen
Kienhout en filter
-
michel1976
Onderwerp auteur - 0-200

Re: Kienhout en filter
Heb je het hout uitgekookt? want dan ben je al veel van je de kleurstoffen kwijt. De rest zal je door middel van verversen of aktieve kool moeten verwijderen. Dan wordt het vanzelf minder na verloop van tijd.
-
michel1976
Onderwerp auteur - 0-200

niet uitgekookt want dat stuk is behoorlijk groot en past niet in een pan.
als ik actieve koolstof gebruik hoe lang kan ik hem erin laten? heb momenteel alleen hout bodem en stenen in het aquarium
als ik actieve koolstof gebruik hoe lang kan ik hem erin laten? heb momenteel alleen hout bodem en stenen in het aquarium
Je hebt vier mogelijkheden';
Na een tijdje geeft het geen kleur meer af
Na 100 jaar geeft het nog kleur af
Over kool filteren. Met ook de nadelige werking (Voedingsstoffen voor planten worden weggefilterd)
Filteren over het wondermedium 'AquaMultiClear'. Ik heb goede ervaringen met het filteren over dit spul, water wordt kraakhelder. (http://www.aquamulticlear.nl/)
Na een tijdje geeft het geen kleur meer af
Na 100 jaar geeft het nog kleur af
Over kool filteren. Met ook de nadelige werking (Voedingsstoffen voor planten worden weggefilterd)
Filteren over het wondermedium 'AquaMultiClear'. Ik heb goede ervaringen met het filteren over dit spul, water wordt kraakhelder. (http://www.aquamulticlear.nl/)
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
-
michel1976
Onderwerp auteur - 0-200

ik ga denk ik voor koolstofpads die heb ik nl nog liggen van eheim, zal daarna wel weer wat bioloog toevoegen aan het water
dit zijn koolvliespads is dit goed? en is 1 pad genoeg en waar dient hij te komen, bovenin of onder?
dit zijn koolvliespads is dit goed? en is 1 pad genoeg en waar dient hij te komen, bovenin of onder?
geen idee maar ik denk dat het ook niet uitmaakt. al lijkt het me wel makkelijker als hij bovenin zit. hoe lang het mee gaat weet ik niet naar dat merk je vanzelf.
Groeten,
Patrick
Patrick
-
michel1976
Onderwerp auteur - 0-200

Momenteel heb ik een koolstofpad in het filter en heb ik de helft van het water vervangen, dit scheelt een stuk alleen is nog niet alles eruit.
Ook lijkt er wel een lichte waas op het water te liggen, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik wil eerdaags gaan beplanten maar vraag me af of ik niet eerst alles helder dien te krijgen, hoe lang dient zon koolstoffilter in je filter te zitten en wanneer zie je echt resultaat?
Ook lijkt er wel een lichte waas op het water te liggen, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik wil eerdaags gaan beplanten maar vraag me af of ik niet eerst alles helder dien te krijgen, hoe lang dient zon koolstoffilter in je filter te zitten en wanneer zie je echt resultaat?
-
jari4now
Je Planten zullen ook mee werken aan het helder krijgen van je water, en wat ik weet is dat kool na enkele weken is uitgewerkt, maar dat je het weer kan regenerreren(ofzoiets) door het boven stoom van kokend water te houden.
-
michel1976
Onderwerp auteur - 0-200

bedankt, het is ook al een stuk minder dan eerst en het koolfilter zit er nu 1 dag in. wil hem er alleen niet te lang inhebben daar dat niet goed voor je bioloog en planten schijnt te zijn.
huidige opbouw van mijn filter: onderste bak pijpjes, met hierbovenop een blauwe filterpad an eheim, tweede bak: filterwatten met hierop een koolstofpad
huidige opbouw van mijn filter: onderste bak pijpjes, met hierbovenop een blauwe filterpad an eheim, tweede bak: filterwatten met hierop een koolstofpad
michel1976 schreef:bedankt, het is ook al een stuk minder dan eerst en het koolfilter zit er nu 1 dag in. wil hem er alleen niet te lang inhebben daar dat niet goed voor je bioloog en planten schijnt te zijn.
heey dan heb ik vraag aan jou he hoeveel bakken heb jij dan wel niet ik 4 waar water in loopt dan heb ik de waten en dan steenen en dan komt bij de pomp waar weer na boven blaast en dan komt water weer in de bak
ma als ik dez forum eerder had gelzen wist ik wat me probleem was aan de bak want mij water was paar dagen terug ook knal geel ":S:S:S:S
na een week of 10 geeft het geen kleur meer af, en ben je het weer kwijt