Neon Tetra's toevoegen

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Rick98
0-200
0-200

Neon Tetra's toevoegen

Bericht door Rick98 »

Hallo,
Dit is mijn eerste ''post'' op het Aquaforum en hoop dat hij hier meteen in het goede onderwerp staat!

Ik heb nu al een tijd (circa 6 maanden) een klein aquarium van 40 liter, met de afmetingen 45x25x35cm.
In dit aquarium zitten 5 Neon Tetra's, Ze verschuilen zich bijna altijd in het hoekje van het aquarium. Hier gaat dus mijn vraag ook over. Na enige research heb ik gevonden dat ze zich waarschijnlijk verschuilen omdat ze zich onveilig voelen in zo'n kleine groep. Nu is mijn vraag of het slim is om Neon Tetra's toe te voegen, omdat ik al las dat Neon Tetra's eigenlijk minimaal een aquarium van 60cm breed nodig hebben om lekker te kunnen bewegen. Verder heeft mijn aquarium meerdere plantjes, een filter en een verwarmingselement. :|

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is en aan de ''reglementen'' voldoet.
Hopelijk heeft iemand goed advies!

mvg, Rick :D

Roy H
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Neon Tetra's toevoegen

Bericht door Roy H »

Welkom op AquaforA, Rick. Hij staat op de goede plaats hoor.
Je geeft eigenlijk al antwoord op je eigen vraag ;). Neontetra`s zwemmen graag en hebben idd liever een bak van 60cm en groter, helemaal als je er een flinke groep van wilt maken.
Greetings...