Uitloop filterpomp

Plaats reactie

Onderwerp auteur
michel1976
0-200
0-200

Uitloop filterpomp

Bericht door michel1976 »

Ik zie dat er voor de eheim pompen ook een soort brede tuit leverbaar is voor de uitstroom van het water. dit is veel compacter dan de buis met gaatjes maar vraag me af of het veel verschil maakt.

Op zich zou hij bij mij beter uitkomen dan de lange pijp en is het veel minder in het zicht, mijn bak is 160x50x60cm, maakt het uit of je echt een uitloop hebt met gaatjes of 1 'straalpijp'

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: Uitloop filterpomp

Bericht door Kevin »

Kan me vergissen hoor, maar bedoel je toevallig niet de oppervlakte afzuiger van Eheim. :roll:

Afbeelding
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
michel1976
0-200
0-200

Bericht door michel1976 »

nee, normaal heb je de aanzuigpijp incl filterkapje en aan de uitstroomzijde van de pomp een lage buis met kleine gaatjes die het water retour pompt in de bak.

nu bestaan deze ook in een enkele uitvore met een wat bredere tuit ipv de buis met gaatjes, daar ik van die glaslatten bovenin mij aquarium heb moet je een rare bocht maken wil je zo'n pijp kunnen vastplakken in de hoek, zo'n enkele uitstroom is makkelijker maar vraag me af of dit slecht is voor de bak

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Ohh op zo'n manier, ik ken ze niet. Zal nog wel is zoeken op de site van eheim.

Maar nee slecht is het niet, ik heb een tijdje een pvc pijpje van 16mm als uitstromers gebruikt. Ben uiteindelijk toch weer terug bij de sproeibuis gekomen. heb toch het idee dat er meer zuurstof in het water zit doordat de oppervlakte meer beweegt. Ook lag er toen zo'n witte waas boven op het water die met de pvppijp niet wegging maar met de sproeibuis erop heb ik hem niet meer gezien.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

in me meterbak was ik eerst ook begonnen met zo'n buisje horizontaal geplaatst met al die uitstroomgaatjes.

uiteindelijk toch maar veranderd. gewoon 1 uitstoombuis gemaakt van bochtstukjes voor slangen. gaat prima :D