Visbestand juwel rio 180ltr.

Plaats reactie

Onderwerp auteur
JanMeijland
0-200
0-200

Visbestand juwel rio 180ltr.

Bericht door JanMeijland »

Omdat ik bij mijn eerste post over m'n visbestand wat opbouwende kritiek kreeg ben ik verder gaan lezen over welke vissen ik bij elkaar kan plaatsen in een 180ltr. bak
Ik heb gekeken naar de verschillende eisen die de vissen stellen aan het water en in welke waterlaag de verschillende vissen zich het liefst ophouden om zo een mooi mogelijke verdeling te krijgen.
Ik kwam op het volgende uit:

15-20 Neon Tetra
2x Diamant Gourami
2x Blauwe Gourami
2x Kwi Kwi Meerval
8x Indische Glasmeerval

Misschien is het een idee om nog een klein schooltje te nemen voor de onderste laag?

Ik hoor graag jullie advies

Grimfilth
0-200
0-200

Re: Visbestand juwel rio 180ltr.

Bericht door Grimfilth »

10 middelgrote corydora's zijn leuk voor onderin, maar hier moet de bodem wel geschikt voor zijn. Dat zwarte grind war er uit ziet als gebroken glas, is dat niet. Of 10 kuhlii's, maar nooit botia's.

Enig idee hoe het zit met de hardheid van jouw kraanwater? Want de indische glasmeerval voelt zich beter bij hard water wat niet al te zuur is naar mijn ervaring.

Met dit formaat aquarium zou ik geen 2 soorten goerami's nemen, de mannetjes kunnen elkaar en de vrouwtjes van de andere soort afmaken. Diamantgoerami's zijn de makkelijkere soort omdat ze iets minder agressief zijn, en dan zou je prima 1 man en 2 of 3 vrouwen kunnen nemen.

Je weet dat Kwi Kwi's groot worden? Heel groot? Dit is een vis die eigenlijk beter bij pannenkoek formaat vissen past.
Ik mis een algeneter trouwens. Je kan voor een stuk of 10 Japonica garnalen gaan en een ancistrus dolichopterus ondersoort...

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Waarom een algeneter toevoegen? Als je algen hebt krijgen ze die toch nooit opgegeten. Je kan beter de oorzaak aanpakken ;) tenzij je de "algeneters" echt leuk vind vanwege gedrag of uiterlijk.

Ik zou ook voor 1 harem gouramis gaan en de kwikwis achterwege laten

Onderwerp auteur
JanMeijland
0-200
0-200

Bericht door JanMeijland »

De hardheid van t water hier ligt rond de 8.5
Ik denk dat ik dan inderdaad de meervallen eruit laat om dan nog even op zoek te gaan naar wat onderlaagbewoners.
Wat denken jullie verder van deze samenstelling?

Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Tim »

JanMeijland schreef:De hardheid van t water hier ligt rond de 8.5
Ik denk dat ik dan inderdaad de meervallen eruit laat om dan nog even op zoek te gaan naar wat onderlaagbewoners.
Wat denken jullie verder van deze samenstelling?
Wat eerder genoemd is je kan maar 1 soort harem goerami's houden. Je moet geen meerdere soorten bij elkaan gaan houden. Als je maar een harem houd kan je de tetra school wat meer uitbreiden. De glas meerval is een midden bodem school dus niet alleen bodem. Iets vergelijkbaars is een harem pauwoog grondels. Mischien vindt je dat leuk voor de bodem laag? En wat al eerder vernoemd is een ancistrus soort? Kan je 1 exemplaar van houden de mannen zijn ook agresief onder elkaar
'The eye is useless, if the mind is blind'