indentificeren

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
Poppe
0-200
0-200

indentificeren

Bericht door Poppe »

Kunnen jullie mij helpen met het indentificeren van de 2 vissen op de foto?
Ik denk dat de goudkleurige platy's zijn
de 2 met de zwarte en de rode strepen heb ik eerst uitgescholden voor siamese algeneters maar die hebben volgens mij geen rode streep dus kan iemand mij vertellen wat dit wel zijn?

Afbeelding
Nec scire fas est omnia

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: indentificeren

Bericht door amber98 »

Puntius denisonii, torpedobarbeel. Minimaal een bak van 120cm en het zijnscholen vissen die graag met minimaal 6 willen zijn. Worden ongeveer 15cm lang.

puntius semifasciolatus schuberti, brokaatbarbeel. Ook scholenvissen maar willen liever nog met een wat grotere groep dan minimaal 6. Worden ongeveer 10cm en wensen een bak vanaf 1m. (Ik ken ze als barbus schuberti, heb hier ooit een schooltje gehad)

emeraldking Overijssel
400-600
400-600

Re: indentificeren

Bericht door emeraldking »

Tja, de barbelen vallen tegenwoordig nu eenmaal onder het genus "puntius" wat voorheen "barbus" was. Ik als oud-gediende binnen de aquaristiek gebruik nog steeds de naam barbus i.p.v. puntius. Zit er gewoon ingebakken.

In een gemiddelde bak blijft de schuberti's op zo'n 4-5 cm hangen qua formaat. Je zult wel een flinke bak moeten hebben eer ze de 10 cm gaan halen. De torpedobarbelen laten zich echter niet kennen door een wat krappe ruimte en blijven "in de regel" stug doorgroeien.
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author