Hoi,
Ik ben nieuw hier en weet nog niet helemaal hoe het nou werkt... Dus dit bericht zal best nog wel ergens anders kunnen staan maar goed weten jullie welk soort meerval dit is? hoor het graag!
Welkom hier
Heb je nog meer/betere fotos? Met deze foto denk ik dat het een hypostomus plecostomus is en dan hoop ik
1 dat ik het fout heb
en 2 als ik het goed heb, je een heel groot aquarium hebt (beestje kan 50cm worden)
Maar de foto is best onduidelijk dus kan ook een kleinblijvende soort zijn
Hoi,
Dankje!
Ik heb hem nu al een hele tijd ongeveer 3 jaar en hij blijft bij de 11 centimeter hangen.
Als die 50 cm zal worden heb ik wel een probleempje want ja ik heb maar een 1,20 bak.
Hier nog een foto
Ik zou een hypostomus plecostomus nog niet zomaar wegstrepen hoor. Hier een jong exemplaar:
Welke vorm heeft de staart? Met uitlopende punten zoals op de foto of recht?
Heeft de staart strepen of vlekken?
Heeft de rugvin strepen of vlekken?
Wlke kleur heeft de buik? Spikkels/vlekken/egaal wit/strepen/stippen?
Bij de staart is bij de onderkant een soort kleine uitloper.
Maar dat is alles wat ik weet van de staart want die is eigenlijk altijd dicht geklapt.
De rugvin heeft stippen.
De buik is zwart met stippen.
De buik, rugvin en de staart komen dus redelijk overeen met een jonge hypostomus plecostomus. Ik kan geen enkele andere vinden die heel erg veel erop lijkt. De soorten die wel eens verward worden ermee, hebben andere kenmerken op de buik en rugvin.
Wat geef je hem te eten (aangezien hij nog niet echt groot is)
Laatst gewijzigd door amber98 op 02 dec 2015 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Vanaf 20cm verkleuren ze naar een vrij donkere kleur. De vis op de foto die ik stuurde was 6 cm. Ondanks dat hij erop lijkt, zou hij al groter moeten zijn. Daarbuiten hoop ik dat iemand kan bevestigen of het ook daadwerkelijk die is en ik niet een soort over het hoofd zie.