Visbestand voor 640 liter Afrika

Plaats reactie

Onderwerp auteur
TENZ
0-200
0-200

Visbestand voor 640 liter Afrika

Bericht door TENZ »

Hallo iedereen,

Ik wil mijn MP Scubaline 640 liter opnieuw gaan inrichten. Hij is nu leeg en de nieuwe achterwand en enorm stuk kienhout staan klaar. Daarnaast heb ik 2x een Jebao 104's voor de filtering beschikbaar.

Graag zou ik een mooie, kleurrijke, levendige bak krijgen. Het liefst een Afrikaanse biotoop met o.a. neon tetra's met kienhout, beplanting en wat stenen. Vissen die tegen een ph van 6 a 7 kunnen zouden helemaal top zijn, aangezien het water hier standaard een lage ph heeft.
Ik heb alleen niet zoveel verstand van verschillende Afrikaanse soorten en wil me eigenlijk niet blind laten adviseren door iemand in een winkel. Ik hoop dat mensen een voorstel voor een visbestand zouden willen geven met wat kleurrijke visjes. Voor het vissenbestand én beplanting zou ik graag advies willen.
Bedankt tot zover! :D

Roy H
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Visbestand voor 640 liter Afrika

Bericht door Roy H »

Neon tetra`s in een Afrikaanse bak met Malawi of Tanganyika cichlides?? Dat gaat niet, tetra`s worden levend voer.
Ook planten word lastig, mss wat valisneria, of een cryptocoryne soort. Meestal worden alle planten gesloopt, vandaar dat het overgrote deel van Afrikaanse bakken uit steen bestaat.
Kijk eens in onze database welke soort je eventueel wilt hebben. Op Malawifreaks.nl staat ook zeer veel nuttige info.
Greetings...

stefan99
600-800
600-800

Re: Visbestand voor 640 liter Afrika

Bericht door stefan99 »

Als je echt een afrikaanse bak wil, heb je bijna alleen maar cichliden (niet dat deze lelijke zijn ofzo)
Maar je bak krijgt dan weinig beplanting.

Jouw aquarium is 180x60x60?

Zouden (bijna) alle vissen wil in moeten passen.
Gebruik onze database eens (of van een andere database) en zoek wat vissen die JIJ mooi vind. Kunnen we je daarmee veder helpen.

Kijk eens naar maanvissen
(hierbij kunnen ook neon-/kardinaaltetra's)

Regenboogvissen zien er ook kleurig uit

En zo is er nog veeeeel meer
Je zal moeten vallen om daarna op te staan anders zal je nooit leren ^-^

De weg naar succes lijdt door dalen om vervolgens een top te bereiken.