Vraagje over platy's

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
Marj
0-200
0-200

Vraagje over platy's

Bericht door Marj »

Hallo,

Ik ben aan het inlezen over het houden van platy's. Nu vind ik vooral veel info over kweek.. maar eigenlijk wil ik geen jongen. Is het mogelijk om 2 mannen of 2 vrouwen samen te houden. Of is dat een slecht idee?

Dank :)

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Vraagje over platy's

Bericht door Linda »

Je kunt prima van platy's alleen mannen of alleen vrouwen houden.
Nu heb ik geloof ik wel een keer ergens gelezen/gehoord dat platy's van geslacht kunnen veranderen..Ik geloof dat de vrouwen een man kunnen worden andersom weet ik niet of dat dat ook mogelijk is. Je zou dus bv alleen mannen kunnen nemen. Deze blijven sowieso wat kleiner.
En voor sommige winkeliers is het nogal lastig om het verschil te zien tussen een man en een vrouw. De vrouw heeft een gewone aarsvin terwijl de man een gonopidium heeft. Dus wel goed opletten of hij echt alleen één geslacht aan je meegeeft. :)
Afbeelding

Vinanda
200-400
200-400

Re: Vraagje over platy's

Bericht door Vinanda »

Platy's zijn wel leuk om te houden, heb zelf 2 mannen en 4 vrouwen in het gezelschapsaquarium. Je kunt ze prima van 1 geslacht bij elkaar zetten. Ik ken het verhaal dat ze van geslacht kunnen wisselen niet, ik weet wel dat mannen vaak als vrouwen verkocht worden doordat het wel eens voorkomt dat een mannetje het gonopidium later ontwikkelt dan normaal.