Ik ben Marj, ik ben nieuw, zowel op het forum als als aquarium-eigenaar
Ik heb sinds kort een 60x30x30 aquarium. Gratis en voor noppo gekregen van familie. Ik heb de bak volledig leeggehaald, schoongemaakt en ben helemaal opnieuw begonnen met nieuwe planten, nieuwe bodembedekking, etc. Het aquarium staat nu een kleine 2 weken te draaien. De temperatuur is constant en het filter lijkt zijn werk goed te doen
Om het aquarium te kunnen krijgen heb ik 4 Guppy vrouwtjes mee moeten adopteren. Omdat ik geen ander aquarium heb, zijn deze al in het aquarium. Ze zien er actief en gezond uit, dus hopelijk blijft dit goed gaan.
Over een weekje of 2 wil ik het visbestand uit gaan breiden. Ik zat te denken aan een schooltje van 10 Blauwe tetra's (Boehlkea fredcochui).
Dus dan heb ik:
* 4 Guppy vrouwtjes
* 10 Blauwe Tetra's
Nu is mijn vraag: is dit teveel voor een aquarium van 54 liter (60x30x30) of mag er nog wel wat bij? Zo ja, heb je misschien vis-suggesties?
Vraagje nummer 2: ik heb ergens ooit gelezen dat je verschillende soorten Tetra's bij elkaar kunt houden, zonder dat ze hun 'school' gevoel kwijtraken. Dus bijv. 5 Blauwe Tetra's en 5 Neon Tetra's kunnen samen 1 school vormen. Ik zou het wel leuk vinden om wat verschillende kleurtjes te hebben, maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat dit helemaal klopt.. want het zijn toch twee verschillende soorten.. Misschien heeft iemand hier ervaring mee?
Mijn nummer 1 prioriteit is een goed leven voor die vissies..
Alvast bedankt voor jullie hulp!!