Hoi,
Zit met wilde plannen om een groter aquarium aan te schaffen. Wordt er 1 van 80 of 60cm.
Wat is het voordeel van 60 cm en wat zijn de nadelen?
Wat is het voordeel van 80 cm en wat zijn de nadelen?
60 of 80
Re: 60 of 80
Hallo Stefan,
Wat betreft voor en nadelen zijn er in mijn beleving weinig verschillen tussen een 60 en een 80 cm aquarium.
De hoeveelheid water is voor de 80 cm ongeveer dubbel tov de 60cm. Ongeacht welke je kiest, er moet sowieso wel een stabiele onderkast onder die berekend is op het aquarium dat er op komt te staan. In zijn algemeenheid draait een grotere bak makkelijker stabiel dan een kleine (zeg ik terwijl hier mijn 60cm soepeler en weerbaarder draait dan mijn 100cm die er 10cm naast staat .....)
Welke maat je het beste kiest, zal vooral gaan afhangen van wat je in je aquarium wilt hebben aan visjes en andere dieren.
Ook qua kosten lopen de 60 en de 80 weinig uit elkaar.
succes, Fenna
Wat betreft voor en nadelen zijn er in mijn beleving weinig verschillen tussen een 60 en een 80 cm aquarium.
De hoeveelheid water is voor de 80 cm ongeveer dubbel tov de 60cm. Ongeacht welke je kiest, er moet sowieso wel een stabiele onderkast onder die berekend is op het aquarium dat er op komt te staan. In zijn algemeenheid draait een grotere bak makkelijker stabiel dan een kleine (zeg ik terwijl hier mijn 60cm soepeler en weerbaarder draait dan mijn 100cm die er 10cm naast staat .....)
Welke maat je het beste kiest, zal vooral gaan afhangen van wat je in je aquarium wilt hebben aan visjes en andere dieren.
Ook qua kosten lopen de 60 en de 80 weinig uit elkaar.
succes, Fenna
-
stefan99
Onderwerp auteur - 600-800

Oke. Dit idee had ik ook. Kijken of er nog andere mensen iets over te zeggen hebben.
Je zal moeten vallen om daarna op te staan anders zal je nooit leren ^-^
De weg naar succes lijdt door dalen om vervolgens een top te bereiken.
Je viskeuze wordt iets ruimer wanneer je gaat voor de 80.
De 60 neemt minder ruimte in.
Ikzelf zou kiezen voor de 80. Net wat meer speelruimte.
De 60 neemt minder ruimte in.
Ikzelf zou kiezen voor de 80. Net wat meer speelruimte.
-
stefan99
Onderwerp auteur - 600-800

En wat over het stabiel houden van waterwaardes? 80 of 60?
Je zal moeten vallen om daarna op te staan anders zal je nooit leren ^-^
Zelf heb ik een 80 cm, ik denk dat de waterwaarden niet veel uitmaakt tussen deze 2 bakken, maar ze zeggen dat grotere bakken makkelijker stabiel te houden zijn. Wellicht omdat als je daar water ververst de waterwaarden minder snel schommelen omdat er meer water in totaal in zit.
Ik ga met Linda mee wat betreft de viskeuze. Er zijn hele leuke vissen die wel in een 80 gehouden kunnen worden maar waar een 60 dan weer te klein voor is.
Als je de luxe van keuze hebt, zeg ik neem de 80
Ik ga met Linda mee wat betreft de viskeuze. Er zijn hele leuke vissen die wel in een 80 gehouden kunnen worden maar waar een 60 dan weer te klein voor is.
Als je de luxe van keuze hebt, zeg ik neem de 80
Ik dénk dat het qua waterwaarden en stabiliteit niet zo heel veel verschilt hoor die 20 liter...Ik heb een bakkie van 20 liter en die draait, met 1xpw water verversen, super. Het heeft ook te maken met filtratie, planten en visbezetting.
...Maar toch zou ik voor de 80 gaan
...Maar toch zou ik voor de 80 gaan
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Ik zie veel dat mensen beginnen met een 60cm en daarna het aquarium zo leuk vinden, maar te wenig keuze hebben qua vissoorten of hoeveelheid vis dat ze al snel naar grotere bakken overstappen
er zijn onderling weinig verschillen, maar ik zou altijd voor de grootste gaan, die je kwijt kan en kan betalen.
groter is gewoon net weer wat stabieler, net weer wat meer keuze visjes
groter is gewoon net weer wat stabieler, net weer wat meer keuze visjes
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0