gerritspaan schreef:Ik bedoel eigenlijk zo'n gardenacomputer die kun je toch helemaal instellen wanneer hij water moet geven.
Ik kan mn bioloog toch niet stil zetten zal dus ook moeten nadenken om hem rond te kunnen pompen. Maar eerst moet het bakje er staan. Ik moet denk ik wel de bak op een balklaag zetten he en niet op een plaat en dan op de koude beton. Anders kun je er helemaal niet onderkomen. Kan natuurlijk alles vanaf de achterkant bedienen zoals invoer en uitvoer van buizen en kabels
Voor mij is verversen op dagelijkse basis niet zinvol maar alleen water verspilling, je doet niets aan je concentraties.
Met een weekelijkse verversing waarbij je 50% ververst doe je dat wel.
een bioloog kan je prima intern zetten gewoon wat pvc pijp er op en je laat je pomp terug pompen in het eerste vak.
Ik heb zelf een extern filter maar zet dat gewoon 3 uur af, nooit enig probleem.
Als je voor pvc kranen kijkt neem die van VDL met een 2 zijde wartels, je hebt ze ook met aan een kant wartels maar die gaan in mijn ervaring steeds vast zitten.
Mijn aquarium staat tegen de muur of eigenlijk er deels in, ik bedien ook alles van achteren.
ik heb bewust de keuze gemaakt om op Ytong blokken te gaan staan, ik kan er dus niet onder, maar met een stalen frame kan dat wel, een plaat er onder helpt met gewicht verdelen