Bestand Azie biotoop 180l+
Bestand Azie biotoop 180l+
Hoi,
Ik ben bezig met het maken van plannen voor een nieuw aquarium (180-200l), en wil graag mijn idee over mijn visbestand voorleggen.
Bovenin wil ik graag een harem betta's (1man 3vrouw)
In het middden zit ik te denken aan een school rasbora espei (circa 20-25 stuks)
En onderin zou ik graag een labeo bicolor willen. De vraag is of dit verstandig is.
Verder misschien nog een klein aantal khulli (ongeveer 5) wat japonica's en slakken.
Ik ben benieuwd naar jullie ideen en reacties.
Ik ben bezig met het maken van plannen voor een nieuw aquarium (180-200l), en wil graag mijn idee over mijn visbestand voorleggen.
Bovenin wil ik graag een harem betta's (1man 3vrouw)
In het middden zit ik te denken aan een school rasbora espei (circa 20-25 stuks)
En onderin zou ik graag een labeo bicolor willen. De vraag is of dit verstandig is.
Verder misschien nog een klein aantal khulli (ongeveer 5) wat japonica's en slakken.
Ik ben benieuwd naar jullie ideen en reacties.
Re: Bestand Azie biotoop 180l+
Mooi bestand eigenlijk 
De labeo zwemt niet alleen onderin hoor. Als je een labeo hebt is de hele bak van hem. Mn wanneer hij wat ouder wordt kan hij je hele bak ondersteboven zetten.
In jouw bak kun je heel wat meer kuhli's kwijt trouwens denk maar gerust aan een stuk of 8-10
......Espei's zijn zo mooi. Ik heb hun grote neefjes de Heteromorpha's (kegelvlekjes) Maar wanneer mijn school begint te slinken ( ze zijn al +5 jaar oud) ga ik de school aanvullen met espei's....
Lekker veel hout en plantjes in je bak zetten. Wordt zeer gewaardeerd
De labeo zwemt niet alleen onderin hoor. Als je een labeo hebt is de hele bak van hem. Mn wanneer hij wat ouder wordt kan hij je hele bak ondersteboven zetten.
In jouw bak kun je heel wat meer kuhli's kwijt trouwens denk maar gerust aan een stuk of 8-10
......Espei's zijn zo mooi. Ik heb hun grote neefjes de Heteromorpha's (kegelvlekjes) Maar wanneer mijn school begint te slinken ( ze zijn al +5 jaar oud) ga ik de school aanvullen met espei's....
Lekker veel hout en plantjes in je bak zetten. Wordt zeer gewaardeerd
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Zou geen betta's bij een labeo bicolour houden, ik heb zelf de ervaring dat de betta's het niet overleven (heeft hier ook de kleine tetra's vermoord)
Dat is inderdaad ook een goeie..Heb ik zelf ook ervaring mee.amber98 schreef:Zou geen betta's bij een labeo bicolour houden, ik heb zelf de ervaring dat de betta's het niet overleven (heeft hier ook de kleine tetra's vermoord)
Bedankt voor de reacties. Dat was dus ook mijn twijfel. Is er nog een andere mooie soort die alleen of in een koppel verband gehouden zou kunnen worden in de midden/bodem zone?
Helaas zijn de meeste solitaire vissen of etterbakken of worden ze te groot..Of allebei 
Ik ben zelf gek op goerami's als koppelvissen. Heb van het weekend een harempje Trigochaster labiosa gekocht. Zo schattig als deze goerami's zijn ben ik ze nog niet tegengekomen
Ik ben zelf gek op goerami's als koppelvissen. Heb van het weekend een harempje Trigochaster labiosa gekocht. Zo schattig als deze goerami's zijn ben ik ze nog niet tegengekomen
Ja dat had ik al verwacht hehehe. Vraag me ook af of een koppel dwerg knor goerami bij betta's in zou kunnen of is dat ook geen optie.
Hhmmmm..Bij mij ging het toen wel goed (60 cm bakkie 100 jaar geleden ofzo) Met een bettaman alleen zou het wel moeten kunnen denk ik..Ik weet niet hoe het gaat met een harem..Het is dezelfde waterlaag. Wat voor een staartvorm wil je houden? Plakat mannen zijn namelijk het meest agressief. Mijn halfmoonbetta daarentegen is een echte softy..
Chocoladegoerami al eens bekeken?
Chocoladegoerami al eens bekeken?
Ahum, Labiosa komt ook uit Azië... 
Jammer is dat heb laatst een hele mooie Betta man gezien een dragon plakat maar het is nog niet helemaal zeker wat voor staart vorm er gaat komen. Zit echt nog in de plannings fase wil straks gewoon een goed doordacht en gebalanceerd aquarium neerzetten. Met dus het liefst een harem Betta's flinke school mooie kleine vis wat bodem bewoners en het liefst nog een koppel iets hehehe. Maar als dat veel onrust veroorzaakt blijft het bij harem en school
Chocolade goerami is ook mooi. Heb ook gedacht aan kleine groep glas meervallen
Die zijn ook gaaf ja. Wel drukke zwemmers. Weet niet of je betta's daarvan houden..
Kijk nog meer stof om over na te denken. Ach de bak is nog niet aangeschaft dus er is nog tijd genoeg om te plannen en te denken 
Wat je kunt doen, wanneer je over een vissoort nadenkt behalve heeeeeeeel veel info op internet zoeken en uiteraard hier navragen
, is op youtube zoeken naar filmpjes van de vissen om het gedrag te bekijken. Nu is het gedrag niet altijd hetzelfde om dat het verschilt per individu en visbestand/aquarium maar je krijgt een goed overall beeld van de vissen.
Bijvoorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=1VkwnSRiB2I
Bijvoorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=1VkwnSRiB2I
Bedankt voor je info Linda het youtube idee had ik nog niet aan gedacht