Hallo ik ben net nieuw op dit forum en wil ten eerste ff tegen iedereen hallo zeggen en ik hoop dat jullie een goed anwoord hebben.
Ik heb sinds kort mijn aquarium weer van zolder gehaald em wil weer beginnen met iets opbouwen. Alleen wil ik geen levende planten meer omdat daar allergisch voor ben (ja dit is echt waar, ik heb geen idee dat het kon maar eerder toen ik mijn aquarium ging schoonmaken had ik allemaal rode uitslag en jeuk dit heb ik dus toen getest bij een huisarts en ik ben allergisch). Ik heb nu een zandbodem, kunstofplanten, een normale goede (geen zuurstof) pomp, een verwarmingsding, goede lampen en ik ververs het water iedere week alleen wat heb ik nu nog meer nodig om mijn vissen levend te houden?
Mvg stijn
Kunstofplanten, maar wat heb ik verder nodig?
-
Hippolover
Onderwerp auteur - 0-200

Re: Kunstofplanten, maar wat heb ik verder nodig?
heel,heel heel weinig licht, dus goede lampen hoeven niet, veel verversen.
een goed filter, lekker beluchten en evt een luchtpompje als je dat leuk vind.
bak inrichten met leuke takken of stenen of beide
een goed filter, lekker beluchten en evt een luchtpompje als je dat leuk vind.
bak inrichten met leuke takken of stenen of beide
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Allergisch voor aquariumplanten
Da's....vervelend..
Ben je niet eerder allergisch voor het water zelf? Mijn man bv krijgt ook uitslag wanneer hij zijn handen in mijn aqua steekt. Doet hij gelukkig niet vaak. Hij is allergisch voor koper maar verder niet voor planten oid.
Ikzelf ben zeer allergisch voor diverse bloeiende planten/bomen (heb nu wel een kick ass neusspray!!) en ik heb nul last van mijn aquarium. Juist de perfecte huisdieren voor mij want: geen allergenen
Kunnen ze echt testen op aquariumplanten of testen ze op planten in het algemeen?
Eventueel zou je nog iets van huishoudhandschoenen kunnen gebruiken. Of als je eraan kunt komen, veearts handschoenen. Serieus die dingen komen tot je oksel
Moet ook wel als je ziet wat ze er allemaal mee moeten doen 
Dit is geen kritiek hoor..Heb zelf allergieën en weer hoe vervelend het is. Als jij zegt dat het daadwerkelijk van de aquaplanten is geloof ik jou. Ik heb er alleen nog nooit van gehoord..
Maar als je echt geen planten in je aqua wilt, zou je kunnen kiezen voor een biotoop uit het malawi/tanganyika meer met voornamelijk stenen. De vissen die hierin leven behoeven ook geen planten als schuilmogelijkheid of broedplaats ed. Dit zou ik verkiezen ipv nepplanten...
Pas op met te veel/te sterk licht ivm alggroei omdat er geen planten in groeien om te concurreren met de algen..
Da's....vervelend..
Ben je niet eerder allergisch voor het water zelf? Mijn man bv krijgt ook uitslag wanneer hij zijn handen in mijn aqua steekt. Doet hij gelukkig niet vaak. Hij is allergisch voor koper maar verder niet voor planten oid.
Ikzelf ben zeer allergisch voor diverse bloeiende planten/bomen (heb nu wel een kick ass neusspray!!) en ik heb nul last van mijn aquarium. Juist de perfecte huisdieren voor mij want: geen allergenen
Kunnen ze echt testen op aquariumplanten of testen ze op planten in het algemeen?
Eventueel zou je nog iets van huishoudhandschoenen kunnen gebruiken. Of als je eraan kunt komen, veearts handschoenen. Serieus die dingen komen tot je oksel
Dit is geen kritiek hoor..Heb zelf allergieën en weer hoe vervelend het is. Als jij zegt dat het daadwerkelijk van de aquaplanten is geloof ik jou. Ik heb er alleen nog nooit van gehoord..
Maar als je echt geen planten in je aqua wilt, zou je kunnen kiezen voor een biotoop uit het malawi/tanganyika meer met voornamelijk stenen. De vissen die hierin leven behoeven ook geen planten als schuilmogelijkheid of broedplaats ed. Dit zou ik verkiezen ipv nepplanten...
Pas op met te veel/te sterk licht ivm alggroei omdat er geen planten in groeien om te concurreren met de algen..
-
Hippolover
Onderwerp auteur - 0-200

Bedankt allebei! Ik ga nu voor een malawi cichilden biotoop. Alleen nu had ik mij ingelezen dat je makkelijk breuksteen kunt gebruiken, nu hebben wij net een verbouwing gehad aan de tuin en hebben wij aardig wat breukstenen over. Zou je dit ook kunnen gebruiken of zijn er speciale stenen voor aquaria?
Alvast heel erg bedankt
Alvast heel erg bedankt
-
Waterman90
- 0-200

Linda schreef:Allergisch voor aquariumplanten![]()
Eventueel zou je nog iets van huishoudhandschoenen kunnen gebruiken. Of als je eraan kunt komen, veearts handschoenen. Serieus die dingen komen tot je okselMoet ook wel als je ziet wat ze er allemaal mee moeten doen
![]()
Heb je zelf al ervaring met die veearts handschoenen mss ? :p
Waterman90 schreef:Linda schreef:Allergisch voor aquariumplanten![]()
Eventueel zou je nog iets van huishoudhandschoenen kunnen gebruiken. Of als je eraan kunt komen, veearts handschoenen. Serieus die dingen komen tot je okselMoet ook wel als je ziet wat ze er allemaal mee moeten doen
![]()
Heb je zelf al ervaring met die veearts handschoenen mss ? :p
Nee, maar ik kijk vaak The incredible Dr. Poll op NGC