waterman90 visbestand
-
Waterman90
Onderwerp auteur - 0-200

waterman90 visbestand
Hey
Men aquarium draait nu bijna 3 weken.
Dus ben al volop aan het nadenken over men visbestand.
men aquarium is een juwel rio 125
Had gedacht aan
- een koppel of harem papegaaivis electric blue (Microgeophagus Ramirezi Electric Blue Sm)
- een school neontetra
- een school panda corydoras
( zouder er dan ook nog garnalen in mogen ? )
en hoeveel zou je er van elke school in steken dan ?
Men aquarium draait nu bijna 3 weken.
Dus ben al volop aan het nadenken over men visbestand.
men aquarium is een juwel rio 125
Had gedacht aan
- een koppel of harem papegaaivis electric blue (Microgeophagus Ramirezi Electric Blue Sm)
- een school neontetra
- een school panda corydoras
( zouder er dan ook nog garnalen in mogen ? )
en hoeveel zou je er van elke school in steken dan ?
Re: waterman90 visbestand
Hallo, dat is een prima visbestand.
Ik raad je wel aan enigszins wat grootbladige planten neer te zetten, zodat schuwere vissen zoals de corydoras lekker in de schaduw kunnen liggen.
1m 1v Ramirezi Electric Blue, om mee te beginnen, kijk eerst maar eens hoe het enige vrouwtje het doet, als ze zich continu verstopt voor het mannetje moet er nog een vrouwtje bij. Realiseer je wel dat als het vrouwtje jongen weet groot te brengen, dat alle andere vissen worden aangevallen, zonder schuilplaatsen.
+/-30 neontetra's, of 20 kardinaaltetra's
10 panda's corydora's, als de bodem hier geschikt voor is, dat verbrijzelde gekleurde glas is bijvoorbeeld ongeschikt. Deze soort zou ik als laatste aanschaffen omdat ze gevoelig zijn voor veranderingen
Dwerggarnalen (cardina of neocardina) word niets, dat zal eindigen als duur voer voor de Ramirezis. Japonica garnalen of de rotsgarnalen kunnen wel, maximaal 5. En een kleinblijvend l-nummer of andere algeneter, zoals de ancistrus dolichopterus. (geen gibbiceps, die worden gigantisch) De algeneter en garnalen kunnen pas in het aquarium 2 maanden nadat de 1e vis er in zit, omdat er anders niet genoeg wildgroei van eten voor ze is.
Ik raad je wel aan enigszins wat grootbladige planten neer te zetten, zodat schuwere vissen zoals de corydoras lekker in de schaduw kunnen liggen.
1m 1v Ramirezi Electric Blue, om mee te beginnen, kijk eerst maar eens hoe het enige vrouwtje het doet, als ze zich continu verstopt voor het mannetje moet er nog een vrouwtje bij. Realiseer je wel dat als het vrouwtje jongen weet groot te brengen, dat alle andere vissen worden aangevallen, zonder schuilplaatsen.
+/-30 neontetra's, of 20 kardinaaltetra's
10 panda's corydora's, als de bodem hier geschikt voor is, dat verbrijzelde gekleurde glas is bijvoorbeeld ongeschikt. Deze soort zou ik als laatste aanschaffen omdat ze gevoelig zijn voor veranderingen
Dwerggarnalen (cardina of neocardina) word niets, dat zal eindigen als duur voer voor de Ramirezis. Japonica garnalen of de rotsgarnalen kunnen wel, maximaal 5. En een kleinblijvend l-nummer of andere algeneter, zoals de ancistrus dolichopterus. (geen gibbiceps, die worden gigantisch) De algeneter en garnalen kunnen pas in het aquarium 2 maanden nadat de 1e vis er in zit, omdat er anders niet genoeg wildgroei van eten voor ze is.
-
Waterman90
Onderwerp auteur - 0-200

Bedankt voor de info,
in mijn bak zit er zwart grind van +/- 3mm , is dit een probleem voor de panda corydoras ?
Mijn bak draait bijna 3 weken dus binnenkort es kijken wat de waterwaarden zijn.
in mijn bak zit er zwart grind van +/- 3mm , is dit een probleem voor de panda corydoras ?
Mijn bak draait bijna 3 weken dus binnenkort es kijken wat de waterwaarden zijn.
Grind en corydorassen gaat niet/slecht samen. Door het grind beschadigen ze de baarddraden waarmee ze naar voedsel zoeken 
-
Waterman90
Onderwerp auteur - 0-200

Ai dus dat wordt het grind eruithalen dan.Fabian schreef:Grind en corydorassen gaat niet/slecht samen. Door het grind beschadigen ze de baarddraden waarmee ze naar voedsel zoeken
Enige optie dan is zand? Of nog beter filterzand tegen het dichtslippen ?
Of bestaat er nog een andere optie?
Filterzand is dan inderdaad de beste keuze! 
-
Waterman90
Onderwerp auteur - 0-200

Kun je dat doen met het water er nog in ?
Het grind uithalen lijkt me geen probleem maar het filterzand erin doen , zou dat lukken met vol aquarium ?
Het grind uithalen lijkt me geen probleem maar het filterzand erin doen , zou dat lukken met vol aquarium ?
Als je het grind wil vervangen voor zand kun je best de bak zo'n 3/4 leeghalen. Evt kun je dat water even opvangen in emmers oid zodat je het later terug kunt gooien.
-
Waterman90
Onderwerp auteur - 0-200

ah ok bedankt , filterzand daarnet besteld. Eens het hier is kan ik er aan beginnen ^^
Niks zo leuk als je bak opnieuw inrichten
-
Waterman90
Onderwerp auteur - 0-200

ja , maar hebben wel nog geen vissen in gezeten :p
dus hopelijk is de volgende herinrichting na dat het visbestand er een tijdje heeft rondgezwommen :p
dus hopelijk is de volgende herinrichting na dat het visbestand er een tijdje heeft rondgezwommen :p
Al zand binnen ondertussen?
-
Waterman90
Onderwerp auteur - 0-200

Nee zou normaal morgen geleverd worden. Dus nog even wachten ...
Oooo....Ach, wordt morgen mooi weer om aan je bak bezig te zijn 
-
Waterman90
Onderwerp auteur - 0-200

Vriendin heeft andere plannen voor me in petto dan aan men aquarium werken
:p