Juwel Lido 120
Juwel Lido 120
We hebben van jullie al een aantal ideeen gehad, maar zijn er nog niet helemaal over uit . Wat lijkt jullie een gave eyecatcher voor ons aquarium (juwel lido 120)?
Momenteel zijn er al wat visjes aanwezig:
- 15 T.espei
- 1 anatome helenaslak
- 2 ancistrus sp.
- 8 red/black crystal garnalen
Momenteel zijn er al wat visjes aanwezig:
- 15 T.espei
- 1 anatome helenaslak
- 2 ancistrus sp.
- 8 red/black crystal garnalen
Re: Juwel Lido 120
Haha! De vraag is eigenlijk, wat vind JIJ een mooie eyecatcher?
Wij kunnen onze meningen geven en onze ideeën met je delen, maar uiteindelijk moet jij de vis mooi vinden. Zowel qua uiterlijk als gedrag.
Zo heb ik een koppel Nannacara Anomala in mijn bak zwemmen (Dambordcichlide) ik vind ze prachtig, ook qua gedrag erg interessant en voor cichliden erg vriendelijk. Maar wat vind jij?
Verder vind ik diamantgoerami's erg mooi. Zeker er zijn mooiere goerami's (dwerggoerami bijvoorbeeld) maar de diamanten zijn niet agressief wat ik wel heb meegemaakt bij dwergen en de vrouw is net zo mooi als de man!
Pauwooggrondels zijn ook prachtig maar niet zo groot. Je kunt er wel een harem van nemen.
Apistogrammasoorten zijn ook heel mooi zoals de cacatouides maar deze vereisen toch vaak wat kennis.
Betta splendens kunnen ook. Een mooie man met een stuk of drie vrouwen, of alleen de man.
Kijk anders eens in de database van HobbyKwekers. Daar vind je misschien precies de vis die qua uiterlijk, gedrag en eisen bij je past
Wij kunnen onze meningen geven en onze ideeën met je delen, maar uiteindelijk moet jij de vis mooi vinden. Zowel qua uiterlijk als gedrag.
Zo heb ik een koppel Nannacara Anomala in mijn bak zwemmen (Dambordcichlide) ik vind ze prachtig, ook qua gedrag erg interessant en voor cichliden erg vriendelijk. Maar wat vind jij?
Verder vind ik diamantgoerami's erg mooi. Zeker er zijn mooiere goerami's (dwerggoerami bijvoorbeeld) maar de diamanten zijn niet agressief wat ik wel heb meegemaakt bij dwergen en de vrouw is net zo mooi als de man!
Pauwooggrondels zijn ook prachtig maar niet zo groot. Je kunt er wel een harem van nemen.
Apistogrammasoorten zijn ook heel mooi zoals de cacatouides maar deze vereisen toch vaak wat kennis.
Betta splendens kunnen ook. Een mooie man met een stuk of drie vrouwen, of alleen de man.
Kijk anders eens in de database van HobbyKwekers. Daar vind je misschien precies de vis die qua uiterlijk, gedrag en eisen bij je past
Dat is helemaal waar natuurlijk! Maar ik ben wel heel blij met je ideeen!
Zitten hele gave vissen tussen.
Ik had zelf al wat gekeken naar cichliden en vind ze allemaal onwijs gaaf. Nou begrijp ik dat cichliden vaak toch wat agressief zijn of wat meer ruimte nodig hebben. En ik kom regelmatig tegen dat het geen goede beginnersvis is. Is dat bij de Nannacara Anomala niet zo? De pauwooggrondels vind ik ook zeker mooi. Goerami's hebben we inderdaad ook over nagedacht, maar zijn er toch nog niet over uit of dat nu is wat we willen.
Ik had zelf al wat gekeken naar cichliden en vind ze allemaal onwijs gaaf. Nou begrijp ik dat cichliden vaak toch wat agressief zijn of wat meer ruimte nodig hebben. En ik kom regelmatig tegen dat het geen goede beginnersvis is. Is dat bij de Nannacara Anomala niet zo? De pauwooggrondels vind ik ook zeker mooi. Goerami's hebben we inderdaad ook over nagedacht, maar zijn er toch nog niet over uit of dat nu is wat we willen.
De anomala is helemaal niet veeleisend. Je leest dat ze alleen tijdens de broed agressief zijn wat eigenlijk geld voor alle cichliden maar ook andere vissoorten. Sterker nog, bij de Nannacara anomala is alleen de vrouw agressief tijdens de broed en jaagt dan de man (en mijn veeeeel grotere labeo!) weg. Bij andere cichliden zijn het meestal de man en de vrouw. Daarbuiten zijn ze ontzettend vriendelijk en nieuwsgierig. Ik vind zowel de man als de vrouw erg mooi. De vrouw is erg bijzonder omdat zij veranderd van roodbruin/zwart. Naar geel/zwart wanneer ze een nest heeft. Ik heb dit tot nu toe een keer mee mogen maken.
De diamantgoerami's vertonen ook erg leuk gedrag. Ze zijn altijd samen ookal hebben ze nog nooit een nest gehad. Ze zwemmen heel gracieus.
Je moet kijken wat bij je huidige bastand past. Sommige betta's zoals de halfmoon zullen te traag zijn om de garnalen te vangen. De dwer gourami zal de garnalen te grazen nemen. Als je voor een apistogramma soort gaat zoek dan een kleine soort. Ook vanwege de garnalen. Ik zou ook voor de diamant gourami gaan alleen is jouw bak daar iets te klein voor. Dan zou je voor een mooi alternatief kunnen kijken zoals de honing gourami. Erg mooi. Vriendelijk en nog niet helemaal kapot gekweekt. Wil je toch een apistogramma kies de baenschi maar zorg dan voor een paar kokosnoten in je bak.
Ik heb je bak even gegoogled en ben het met Rowan92 eens dat je bak net te klein is voor de diamanten. Deze hebben graag een bak van minimaal 1 meter. Geld ook voor de Anomala's helaas... Ik zag 120 staan en aangezien ik een meterbak heb gehad van 120 liter dacht ik dat je dezelfde maten had
Je zou inderdaad ook kunnen gaan voor honing goerami's of knorgoerami's. Chocoladegoerami's zijn ook leuk maar kunnen wat lastiger zijn.
Qua cichliden zou je kunnen denken aan apistogramma soorten zoals de agassizi
snuffel hier maar eens tussen: http://www.hobbykwekers.nl/component/fi ... temid=1555
De pauwooggrondels kunnen uiteraard wel
Je zou inderdaad ook kunnen gaan voor honing goerami's of knorgoerami's. Chocoladegoerami's zijn ook leuk maar kunnen wat lastiger zijn.
Qua cichliden zou je kunnen denken aan apistogramma soorten zoals de agassizi
snuffel hier maar eens tussen: http://www.hobbykwekers.nl/component/fi ... temid=1555
De pauwooggrondels kunnen uiteraard wel
Super bedankt voor de antwoorden! Ik ben al helemaal fan van de verschillende apistogrammen, dus ik denk dat we onze eyecatcher wel gaan vinden! 
Super!
We horen wel wat het geworden is
We horen wel wat het geworden is
En ik weet niet waar je vandaan moet komen maar ik heb nu een kweekje badis badis.
Iemand heeft Apistogramma Macmasteri's te koop: viewtopic.php?f=204&t=11714
http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... macmasteri
http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... macmasteri
We hebben eens wat rondgekeken en gaan waarschijnlijk voor de apistogramma cacatuoides. Maar ik vroeg me af of ons aquarium dan niet te klein is.
En deze vissen zie je niet in een aquarium winkel. Waar kun je dit soort vissen vinden?
En deze vissen zie je niet in een aquarium winkel. Waar kun je dit soort vissen vinden?
Probeer viswinkel utaka die hebben bijna alles en anders marktplaats.
De Cacatouides hebben ze bij de maanvis in Nijmegen
De vissen zijn er nog niet, maar we hebben intussen wel twee vissoorten op het oog. De apistogramma Panduro en de apistogramma Nijsseni. Nu nog de keuze maken 
Uiteindelijk toch nog andere vissen tegengekomen. Onze antennebaarsjes
Poseidon
Athene
en Aphrodite

Poseidon
Athene
en Aphrodite