Heb van mijn vriendin een tetra ex400 buitenfilter cadeau gekregen laat die nu rustig indraaien samen met mijn binnenfilter dan haal ik die eruit.Er is helaas 1 probleem mijn planten beginnen langzaam een beetje bruin te verkleuren en ook een beetje alg -.- iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn?
Toen ik het opgemerkt heb ben ik weer begonnen met toevoegen van co2
Dat bruine is alg of is dat echt een verkleuring in het blad zelf? Op de foto lijkt het het blad zelf te zijn. Dan is het een gebrek van iets.
Waar zit de alg? Ik zie het op de foto niet zitten. En hoe ziet het eruit? Is het bruinig en kan je het zo wegvegen, dan is het inderdaad bruinalg. Dat is opstartalg, in de meeste bakken verdwijnt het vanzelf als het aquarium gewoon goed draait.
Gewoon wegvegen iedere keer dat je je aquarium schoonmaakt. Gewoon zorgen dat je plantenvoeding op orde is. Hou er met de Co2 wel rekening mee, dat je planten dan ook meer andere voedingsstoffen gebruiken dus pas ook je plantenvoeding daarop aan. Dan gaat het vanzelf over.
Te weinig licht is niet snel het probleem, hoor. We hebben tegenwoordig juist vaak veel te veel licht erop staan.