watervlooien scheppen en bijvangst
-
NeondeTetra
Onderwerp auteur - 0-200

watervlooien scheppen en bijvangst
Hallo Allemaal,
sinds kort ga ik bij mij af en toe watervlooien scheppen en mijn vissen zijn er gek op Nu mag watervlooien volgens mij gewoon zonder vergunning. Ik weet ook dat er risico is op parasieten maar die is er met elk levend voer. Wel let ik er op dat er geen andere beestjes mee gaan als ik ze in het aquarium doe. En heel eerlijk mijn vissen gedijen er nu beter op dan daarvoor.
Nu had ik vandaag een 5 tal piep kleine visjes in mijn net maximaal 0,5 cm groot. Geen idee welk soort en ik heb ze ook maar terug gezet. Het was geen kikkervisje overigens
Als ik ze mee zou nemen ben ik dan wel aan het vissen? Zou je ze in leven kunne houden ? en wat zou het geweest kunnen ?
sinds kort ga ik bij mij af en toe watervlooien scheppen en mijn vissen zijn er gek op Nu mag watervlooien volgens mij gewoon zonder vergunning. Ik weet ook dat er risico is op parasieten maar die is er met elk levend voer. Wel let ik er op dat er geen andere beestjes mee gaan als ik ze in het aquarium doe. En heel eerlijk mijn vissen gedijen er nu beter op dan daarvoor.
Nu had ik vandaag een 5 tal piep kleine visjes in mijn net maximaal 0,5 cm groot. Geen idee welk soort en ik heb ze ook maar terug gezet. Het was geen kikkervisje overigens
Als ik ze mee zou nemen ben ik dan wel aan het vissen? Zou je ze in leven kunne houden ? en wat zou het geweest kunnen ?
I am always ready to learn although I do not always like being taught.[
Re: watervlooien scheppen en bijvangst
het kan van alles zijn geweest, ik zou ze niet mee nemen, kunnen ook roofvissen zijn.
met normaal levend voer loop je geen enkel risico alles is gekweekt, dat gaat wel weer ten koste van de voedings waarde, of je het risico neemt is aan jou.
met normaal levend voer loop je geen enkel risico alles is gekweekt, dat gaat wel weer ten koste van de voedings waarde, of je het risico neemt is aan jou.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
niet alleen bestaat het risico dat het rovers zijn, maar veel inheemse soorten zijn beschermd. Daarnaast als het een soort is die onder de visserijwet valt, moeten ze een X-lengte hebben. Zitten nogal wat haken en ogen aan het vissen tegenwoordig
.
-
NeondeTetra
Onderwerp auteur - 0-200

Het is een risico wat je inderdaad incalculeert. Al zijn er aan alles mitsen en maren . Met alles wat je bij een lfs of wat dan ook koopt kunnen parasieten mee komen Ze verkopen niet voor niks allerlei medicijnen. Maar een goede kweker zal er alles aan doen het risico zo klein mogelijk te houden. Maar wie kent niet de verhalen van totale vissterfte in de bak na aankoop van dat laatste paar lieve visjes.
Ik heb gelukkig alleen maar hele basic vissen. maar moet wel zeggen ze zijn in kleur wel mooier en ook levendiger dan op vlok voer en diepvriesvoer.
Ik heb gelukkig alleen maar hele basic vissen. maar moet wel zeggen ze zijn in kleur wel mooier en ook levendiger dan op vlok voer en diepvriesvoer.
Ik zou niet graag in mijn tropische bakje per ongeluk een lief klein babyvisje zetten.. die bijvoorbeeld een snoek blijkt te zijn
of oeps oeps de europese meerval. En dat was je vraag tenslotte, of je die jonge visjes mee zou mogen nemen in je aqua. Ingecalculeerd risico of niet 
De andere vraag wat het geweest kan zijn, hangt af van welke vis er in dat water voorkomt
dat is zo wat lastig te beantwoorden.
De andere vraag wat het geweest kan zijn, hangt af van welke vis er in dat water voorkomt
-
NeondeTetra
Onderwerp auteur - 0-200

Mijn baby guppen waren groter. Dus ik kon er ook niks overzeggen. Het hadden stekelbaarsjes kunnen zijn maar ook inie minie baby voorntjes of baars of weet ik veel wat ,had alleen niet verwacht dat ik ze met een watervlooi netje op zou vissen.
-
NeondeTetra
Onderwerp auteur - 0-200

bambi81 schreef:Ik zou niet graag in mijn tropische bakje per ongeluk een lief klein babyvisje zetten.. die bijvoorbeeld een snoek blijkt te zijnof oeps oeps de europese meerval. En dat was je vraag tenslotte, of je die jonge visjes mee zou mogen nemen in je aqua. Ingecalculeerd risico of niet
De andere vraag wat het geweest kan zijn, hangt af van welke vis er in dat water voorkomtdat is zo wat lastig te beantwoorden.
Nou de vraag was eigenlijk als je / iemand ze wel mee zou nemen ben je dan aan het vissen en heb je dus een vergunning nodig. Ik weet dat gebruik van kruisnetten verboden is. Valt onder stropen of zo
ik zou me niet zo druk maken om visjes van 0.5 mm vermoedelijk worden die gewoon voer en zo niet dan zijn ze niet opeens 30 cm.
er zitten andere rovers tussen je watervlooien.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
-
NeondeTetra
Onderwerp auteur - 0-200

de maat was ongeveer 0,5 cm maar das niet belangrijk.stylz schreef:ik zou me niet zo druk maken om visjes van 0.5 mm vermoedelijk worden die gewoon voer en zo niet dan zijn ze niet opeens 30 cm.
Ik heb wel erg mn best gedaan om alles at niet watervlooi was er uit te halen , kvertjes en beetsjes met veel poten , slakken etc etc
http://wetten.overheid.nl/BWBR0002416/g ... 24-12-2010 lid 2 en 3.. zelfs het ophalen van de kuit is vissen. Dus ja jongbroed meenemen is zeker vissen
Sorry, dan had ik je vragen over mee (mogen) nemen en in leven houden verkeerd begrepen.
Sorry, dan had ik je vragen over mee (mogen) nemen en in leven houden verkeerd begrepen.
-
NeondeTetra
Onderwerp auteur - 0-200

geef niet soms snap ik me zelf ook niet. wel interessant stukje wetskennisbambi81 schreef:http://wetten.overheid.nl/BWBR0002416/g ... 24-12-2010 lid 2 en 3.. zelfs het ophalen van de kuit is vissen. Dus ja jongbroed meenemen is zeker vissen![]()
zeker interessante materie, beetje droge stof om allemaal in te lezen. Maar voor de liefhebber van zelf vangen zeker interessant. Hoop dat je er wat aan hebt 
-
ijsselmeer
- 200-400

Ik heb 2 jaar geleden 8 meegenomen uit de singel bij ons ,mijn zoon had een vijvertje in de tuin bij het huis wat hij gekocht had en ik zou renoveren en ik vond het wel leuk tijdens de koffie in de tuin te kijken naar dat spul na negen maanden weer terug gezet op de zelfde plek , ze waren van 2 cm naar 9 cm gegroeid het vijvertje was wel erg klein dus in een grotere vijver hadden ze waarschijnlijk groter geworden in de 9 maanden .
Het waren vorentjes .
Ik zal ook eens een heel fijn net kopen kijken wat ik aan watervlooien kan vangen bij ons sloten en parken zat.
Het waren vorentjes .
Ik zal ook eens een heel fijn net kopen kijken wat ik aan watervlooien kan vangen bij ons sloten en parken zat.
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT
-
NeondeTetra
Onderwerp auteur - 0-200

Een leuke bijkomst tot nu toe is dat ik minder last heb van algen , kan toeval zijn maar ik wijd het vooral aan de watervlooien en ook een beetje aan de dwerg garnalen die onlangs van mijn broer gehad heb