witte stip?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Mau83
0-200
0-200

witte stip?

Bericht door Mau83 »

Ik heb een vraag: ik heb nu zo n week 2 black Molly s in mijn bak als beginnersvis. Nu las ik op deze pagina dat er witte stip bestaat. Op mijn 2 black Molly s zie ik aan de onderkant Witte stipjes. Ik zal een foto erbij sturen zodat jullie mij misschien kunnen helpen of dit witte stip is of iets anders. Mijn bak is 85 liter en 80 cm lang. Ik heb mijn bak samen met mijn planten 2 weken laten staan voordat ik mijn black Molly s erin heb gedaan. Ik heb trouwens wel kleintjes gekregen afgelopen dagen van mijn black Molly s. Ik wilde een foto erbij plaatsen maar weet niet hoe dit moet.

stylz
1000+
1000+

Re: witte stip?

Bericht door stylz »

bij twijfel gewoon exit gebruiken.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

fenna
200-400
200-400

Re: witte stip?

Bericht door fenna »

Hallo Mau,

Leuk, nog meer molly's ;-) en gelijk nog jonkies ook :)

Hier heb ik ook standaard exit paraat voor eventueel witte stip bij mijn molly's. Witte vlekjes en stipjes hoeven niet die 'witte stip' te zijn. Het kan net zo makkelijk ook hun natuurlijke kleurtekening zijn. In mijn molly populatie komt het in verschillende gradaties voor dat ze wittige spikkeltjes of vlekken hebben in hun natuurlijke kleur. 1 van de eerstgeborene (nu bijna 5 maanden oud) hier is zelfs grijs vlekkerig ;)
Witte stip ligt meer op de huid/schubben en de natuurlijke kleurtekening sluit vlak aan. Een foto zo idd helpen ;)

groetjes, Fenna