dwergcichlide

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
Theresa
0-200
0-200

dwergcichlide

Bericht door Theresa »

ik heb een meter bak van een kleine 200 liter. Nu zitten er alleen een groepje corydora in, 4 algeneters, en een paar tetra's. nu willen we een paar dwergcichlide maar ik weet dat niet alles kan. wie kan mij adviseren welke er zonder problemen bij elkaar kunnen? en hoe de verhouding moet zijn man/vrouw

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: dwergcichlide

Bericht door Linda »

Hallo Theresa.
Er zijn veel dwergcichliden die in jouw bak zouden kunnen. Houd er rekening mee dat cicliden een territorium vormen en agressief kunnen zijn wanneer zij een nest of kleintjes hebben. Je hebt kans dat je cory's hier de dupe van worden omdat ze in dezelfde waterlaag leven.
Waar je aan zou kunnen denken is bv een harem apistogramma borelli of cacatouides. Ramirezi's kunnen ook maar die vergen wel wat kennis omdat ze gevoelig zijn voor de waterwaardes.
Ik heb zelf onlangs een koppel Nanacara anomala aangeschaft. Erg mooie visjes. Deze kunnen tijdens de broed wel wat agressiever zijn dan apisto's. De kersenbuik (of verwanten) zou ook kunnen maar dit zijn ook geen lieverdjes tijdens de broed en soms daarbuiten.