Help, mijn maanvis valt zijn 'broer' aan

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
Barbebusa
0-200
0-200

Help, mijn maanvis valt zijn 'broer' aan

Bericht door Barbebusa »

Sinds augustus heb ik een 120 liter aquarium. (Gekregen, dus ik ben echt een leek.) Het visbestand hebben we samengesteld met behulp van de verkoper in de speciaalzaak. We hebben plaatjes (die hoorden al in het aquarium), 3 guppen, 4 grondvissen waarvan ik de naam niet weet en 2 jonge maanvissen.
Deze laatste 2 gingen heel goed en groeiden mooi. Sinds 2 dagen valt de gele maanvis zijn blauwe broer/zus aan. Zijn vin en een aantal schubben op zijn flank zijn al kapot gebeten, heel zielig. Ze krijgen tropische vlokken en muggenlarven.
Weet iemand raad? Ik kan ik op internet of in boeken niets over vinden.

Esmee
1000+
1000+

Re: Help, mijn maanvis valt zijn 'broer' aan

Bericht door Esmee »

Goudvissen en maanvissen is een vrij gekke combinatie. Zeker als dat wordt aangeraden door iemand van de winkel. Wordt het aquarium verwarmd?
Waarom de maanvissen elkaar aanvallen zou ik ook niet weten. Heb je misschien een foto van het aquarium?
Hallo Afbeelding

MatthijsH
1000+
1000+

Bericht door MatthijsH »

Misschien re weinig ruimte? 120L is best wel weinig en waarschijnlijk te klein voor maanvissen.

Roy H
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Roy H »

Denk dat het een kwestie van rangorde is. En idd is een bak van 120 liter te klein. Maanvissen hebben minimaal een bak van 120cm nodig met een hoogte van minimaal 50 cm. Groter en hoger is eigenlijk wenselijk, omdat een maanvis
zeker 25cm hoog kan worden. Daarbij is het een scholenvis, dus 2 stuks is eigenlijk veel te weinig.
Greetings...

Onderwerp auteur
Barbebusa
0-200
0-200

Bericht door Barbebusa »